Quote from Funbeat user on 18 August 2011, 09:07Den kommentaren var bra.
Finns det snubbelförsäkringar?
Den kommentaren var bra.
Finns det snubbelförsäkringar?
Quote from Elias Engqvist on 18 August 2011, 09:56K-G: Du missförstod (som vanligt?)
Tor ville bara säga att 180 steg i minuten blir iofs ungefär 22 steg med ena foten på 15 sekunder men det blir EXAKT 15 steg med ena foten på 10 sekunder.
Dvs. ren matematik.Och du behöver inte repetera i varje svar h
K-G: Du missförstod (som vanligt?)
Tor ville bara säga att 180 steg i minuten blir iofs ungefär 22 steg med ena foten på 15 sekunder men det blir EXAKT 15 steg med ena foten på 10 sekunder.
Dvs. ren matematik.
Och du behöver inte repetera i varje svar h
Quote from Funbeat user on 18 August 2011, 13:06Var ute och joggade nyss. Hade 160 i kadens, tror inte min kadens öka mycket när jag höjer farten(kanske upp mot 170). Springer ifrån de flesta här. Svårt att förstå hur man kan sätta upp gränser på något så personligt. Funkar säkerligen för vissa. Men so
Var ute och joggade nyss. Hade 160 i kadens, tror inte min kadens öka mycket när jag höjer farten(kanske upp mot 170). Springer ifrån de flesta här. Svårt att förstå hur man kan sätta upp gränser på något så personligt. Funkar säkerligen för vissa. Men so
Quote from Funbeat user on 18 August 2011, 13:17Jag upplever att jag kanske haft överdrivet stor fokus på hög stegfrekvens, vilket kan ha lett till att jag har haft svårt att öka steglängden när jag försökt springa fortare. I stället har mesta fartökningen skett genom ännu högre frekvens på bekostnad
Jag upplever att jag kanske haft överdrivet stor fokus på hög stegfrekvens, vilket kan ha lett till att jag har haft svårt att öka steglängden när jag försökt springa fortare. I stället har mesta fartökningen skett genom ännu högre frekvens på bekostnad
Quote from Funbeat user on 18 August 2011, 14:24"Tor. Alltid exakt 180 steg/min?"
Ja, tar du exakt 15 steg på 10 sekunder så blir det 180 steg/min. Varje gång.
"Tor. Alltid exakt 180 steg/min?"
Ja, tar du exakt 15 steg på 10 sekunder så blir det 180 steg/min. Varje gång.
Quote from Funbeat user on 18 August 2011, 14:30@OL: Jämför dig inte med oss sniglar här på FB utan med Haile & grabbarna & tjejerna på Youtube. Du hittar förmodligen inte särskilt många, om ens en enda, elitlöpare som ligger på så lågt som 160-170.
Undantag är obanat och andra underlag som inte bär/g
@OL: Jämför dig inte med oss sniglar här på FB utan med Haile & grabbarna & tjejerna på Youtube. Du hittar förmodligen inte särskilt många, om ens en enda, elitlöpare som ligger på så lågt som 160-170.
Undantag är obanat och andra underlag som inte bär/g
Quote from Funbeat user on 18 August 2011, 15:06Jag undrar vad elitorienterarna har för löpfrekvens på olika underlag? Oskar, har du koll?
Jag undrar vad elitorienterarna har för löpfrekvens på olika underlag? Oskar, har du koll?
Quote from Funbeat user on 18 August 2011, 21:09Magnus>> Har funderat lite. Kom fram till att den måste variera mycket. Mycket beroende på terräng och kupering. Även mycket momentant i en given terräng beroende på att underlag hela tiden förändras. Sedan givetvis mycket mellan löpare. Typiska skogslöpa
Magnus>> Har funderat lite. Kom fram till att den måste variera mycket. Mycket beroende på terräng och kupering. Även mycket momentant i en given terräng beroende på att underlag hela tiden förändras. Sedan givetvis mycket mellan löpare. Typiska skogslöpa
Quote from Funbeat user on 18 August 2011, 21:14Kan du inte pröva en kadens på 180 i mosse, Oskar? 😉
Springer jag en OL-tävling och kommer ut på bra underlag (större stig) så märker jag direkt att steget jag har är längre än det om jag kör träningspass på liknande underlag. Svårt att hitta tillbaka i
Kan du inte pröva en kadens på 180 i mosse, Oskar? 😉
Springer jag en OL-tävling och kommer ut på bra underlag (större stig) så märker jag direkt att steget jag har är längre än det om jag kör träningspass på liknande underlag. Svårt att hitta tillbaka i
Quote from Funbeat user on 18 August 2011, 21:22Så länge den inte är för blöt så går det nog! Dock inte utan en större uppoffring 😉
Jag känner samma sak. Det är nog dock viktigt att skillnaden blir så liten som möjligt så att man kan variera muskelgrupper som aktiveras, löpning på väg = vila efter
Så länge den inte är för blöt så går det nog! Dock inte utan en större uppoffring 😉
Jag känner samma sak. Det är nog dock viktigt att skillnaden blir så liten som möjligt så att man kan variera muskelgrupper som aktiveras, löpning på väg = vila efter