Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningLöpning trots snuva?
You need to log in to create posts and topics.

12

Funderar lite på hur farligt det är att träna om man är lite småförkyld? Har som regel att aldrig träna med ont i halsen och självklart inte med feber! Men när man känner sig pigg fast är lite smått snuvig då blir det genast mycket knepigare...
Någon som

Om jag hade snuva skulle jag nog prova lite försiktigt. Man känner ju ganska snabbt om det känns ok eller inte. Skulle inte köra intervaller eller något annat hårt, men lite lugnt för att pejla läget skulle jag göra.

Ja, det låter sunt! Det var så jag tänkte idag när jag tog en joggingtur =).

Ja, ger man sig ut så säger kroppen ifrån om det inte var en klok idé. Det har hänt mig ganska ofta denna vinter men skam den som ger sig för lite snuva! Håller med dig i ditt motto!

Enligt RW USA kan det till och med vara bra med ett lätt pass vid lättare förkylning och snuva för det kan blåsa ut luftvägarna.

Då ska jag prova att "blåsa ut luftvägarna" i morgon då. Har inte fått springa på hela veckan och INGET ska få stoppa mej från att köra TSM-träningen i morgon. Lite snuvig och kliar i svalget, men luftvägarna känns faktiskt öppna. Så då kör jag.

Ha, ha jag ser imorgon framför mig, alla för tillfället förkylda, FB-löpare på vägarna med utblåsta luftvägar. Kommer att känna igen er med alla alveoler utanför 😀

Feber är väl i alla fall kontraindicerande för träning i den värre valören...men lite ont i halsen å lite snuva å så då tror jag faktiskt att kroppen vill att man ska röra på sig lite så där stilla å försiktigt typ jogga etc..Påskyndar läkningsprocessen s

Verkar som vi alla är överrens om att lite snuva inte behöver hindra lite träning så länge man lyssnar på kroppen!

Snuva och lite ont i halsen brukar faktiskt bli bättre om jag tar ett lättare löppass så har har du en röst till i "ut och spring"-högen...

12