Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningLöpning trots snuva?
You need to log in to create posts and topics.

12

Vid halsont bör man inte träna, men om man bara har lite lättare snuva.. Jag skulle ta det väldigt försiktigt, även om kroppen känns pigg.

Jag sprang med "lite halsont" en gång, och det resulterade i en månad på sjukhus med hjärtsäcksinflamation, inte att rekommendera.

Om jag dock bara är lite snuvig så testar jag att jogga. Det brukar kännas direkt om det är okej, eller känns tungt.
Lyssna

Från min utsiktsplats hade du kanske hamnat där oavsett träningen eller ej. Har träffat flera som fått hjärtsäcksinflammation efter halsont/förkylning och de rör sig inte överhöven mkt och de har defininvt inte tränat något. Det är speciella virus/bakteri

Det som ger mig svar på mitt status, om jag är osäker, är vilopulsen. Jag har både tränat hårt med halssvid och sprungit lopp med ordentlig snuva, men vilopulsen har i alla lägen varit normal, så därför har jag kört på.

Just halssvid, utan andra förkylni

Precis som Sylvia säger.
Igår hade vi TSM-föredrag om just pulsträning och då tog han (Jonas Gustrin, skitbra föreläsare) upp just det där att vilopulsen är en bra mätare på om du är frisk eller inte. Ibland syns det på vilopulsen att du är sjuk utan att

Problemet är ju att om du har halsont kan du ha bakterier där som gärna ger t.ex myokardit. Du behöver för den skull inte ha feber eller att kroppen känns opigg. Så kroppen kan kännas jättepigg trots halsonten, man tränar och sedan så om man har riktigt o

Ja det var ju inte alls Gustrins blog, nej. Inte var det från i år heller. Se där vad en allt för snabb googling kan göra.

Det gör inget Peter, det är ju ett kanonbra sammandrag 🙂

Väldigt olika erfarenheter finns det, helt klart! Själv har jag svårt att träna "bara lite lugnt" om jag väl ger mig iväg, och detta har resulterat i besök på akuten. Inte att rekommendera.. Och då tyckte jag ändå att jag kände efter lite grann hur jag må

Har också hört att det ska vara bra med lite försiktig träning.

12