Quote from Guest on 21 February 2009, 18:27Funderar lite på hur farligt det är att träna om man är lite småförkyld? Har som regel att aldrig träna med ont i halsen och självklart inte med feber! Men när man känner sig pigg fast är lite smått snuvig då blir det genast mycket knepigare...
Någon som
Funderar lite på hur farligt det är att träna om man är lite småförkyld? Har som regel att aldrig träna med ont i halsen och självklart inte med feber! Men när man känner sig pigg fast är lite smått snuvig då blir det genast mycket knepigare...
Någon som
Quote from Funbeat user on 21 February 2009, 18:37Om jag hade snuva skulle jag nog prova lite försiktigt. Man känner ju ganska snabbt om det känns ok eller inte. Skulle inte köra intervaller eller något annat hårt, men lite lugnt för att pejla läget skulle jag göra.
Om jag hade snuva skulle jag nog prova lite försiktigt. Man känner ju ganska snabbt om det känns ok eller inte. Skulle inte köra intervaller eller något annat hårt, men lite lugnt för att pejla läget skulle jag göra.
Quote from Funbeat user on 21 February 2009, 19:02Ja, det låter sunt! Det var så jag tänkte idag när jag tog en joggingtur =).
Ja, det låter sunt! Det var så jag tänkte idag när jag tog en joggingtur =).
Quote from Funbeat user on 21 February 2009, 19:40Ja, ger man sig ut så säger kroppen ifrån om det inte var en klok idé. Det har hänt mig ganska ofta denna vinter men skam den som ger sig för lite snuva! Håller med dig i ditt motto!
Ja, ger man sig ut så säger kroppen ifrån om det inte var en klok idé. Det har hänt mig ganska ofta denna vinter men skam den som ger sig för lite snuva! Håller med dig i ditt motto!
Quote from Funbeat user on 21 February 2009, 21:00Enligt RW USA kan det till och med vara bra med ett lätt pass vid lättare förkylning och snuva för det kan blåsa ut luftvägarna.
Enligt RW USA kan det till och med vara bra med ett lätt pass vid lättare förkylning och snuva för det kan blåsa ut luftvägarna.
Quote from Funbeat user on 21 February 2009, 21:32Då ska jag prova att "blåsa ut luftvägarna" i morgon då. Har inte fått springa på hela veckan och INGET ska få stoppa mej från att köra TSM-träningen i morgon. Lite snuvig och kliar i svalget, men luftvägarna känns faktiskt öppna. Så då kör jag.
Då ska jag prova att "blåsa ut luftvägarna" i morgon då. Har inte fått springa på hela veckan och INGET ska få stoppa mej från att köra TSM-träningen i morgon. Lite snuvig och kliar i svalget, men luftvägarna känns faktiskt öppna. Så då kör jag.
Quote from Funbeat user on 21 February 2009, 21:40Ha, ha jag ser imorgon framför mig, alla för tillfället förkylda, FB-löpare på vägarna med utblåsta luftvägar. Kommer att känna igen er med alla alveoler utanför 😀
Ha, ha jag ser imorgon framför mig, alla för tillfället förkylda, FB-löpare på vägarna med utblåsta luftvägar. Kommer att känna igen er med alla alveoler utanför 😀
Quote from Funbeat user on 21 February 2009, 23:08Feber är väl i alla fall kontraindicerande för träning i den värre valören...men lite ont i halsen å lite snuva å så då tror jag faktiskt att kroppen vill att man ska röra på sig lite så där stilla å försiktigt typ jogga etc..Påskyndar läkningsprocessen s
Feber är väl i alla fall kontraindicerande för träning i den värre valören...men lite ont i halsen å lite snuva å så då tror jag faktiskt att kroppen vill att man ska röra på sig lite så där stilla å försiktigt typ jogga etc..Påskyndar läkningsprocessen s
Quote from Funbeat user on 22 February 2009, 09:05Verkar som vi alla är överrens om att lite snuva inte behöver hindra lite träning så länge man lyssnar på kroppen!
Verkar som vi alla är överrens om att lite snuva inte behöver hindra lite träning så länge man lyssnar på kroppen!
Quote from Funbeat user on 22 February 2009, 21:45Snuva och lite ont i halsen brukar faktiskt bli bättre om jag tar ett lättare löppass så har har du en röst till i "ut och spring"-högen...
Snuva och lite ont i halsen brukar faktiskt bli bättre om jag tar ett lättare löppass så har har du en röst till i "ut och spring"-högen...