Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningLöpning vintertid
You need to log in to create posts and topics.

Hej P.E!
Tack för tipset om dubbskor och länken, vad billigt det verkar vara med orienteringsskor... Jättebra sida där jag direkt fann en massa bra produkter.

mvh Marika

Oj vilket bra pris!
Vad ska man kolla efter egentligen? har aldrig ägt ett par med dubb och är det något man ska tänka på då.
Har bestämt mig för att prova då priset var så pass bra 🙂

Någon som har provat skorna som finns där?

Fast de dobbade Asicsen finns bara kvar i storlek US 8,5 och 12 🙁
Å andra sidan har de bra priser på andra dobbade skor med fler storlekar kvar tex Icebug.

Dubbade Asics Gel-Artic är värdelösa. Jag skänker bort mina om nån vill ha dem.
Så vitt jag vet är det bara Icebug som har bra dubbskor.

Tur att dom var slut då, har kikat lite mer på Icebug medans jag funderat men tycker det är så svårt.
Tror det kan vara bra då jag kommer att springa mycket nu i vinter, sen har jag även börjat lite med orientering och dom kanske jag kan använda när jag o

> Så vitt jag vet är det bara Icebug som har bra dubbskor.

VJ vet också hur man gör men Många andra, däribland Asics, slarvar med dubbmaterialet.

/Sugen på både Pytho och Gryllo som ersättare för mina MR2 BUGrip.

Jag har hört att Asics dubbade är jättedåliga. Efter en vinter fanns knappt en dubb kvar, enl en orienterare (som jag antar springer mest i skogen).

Jag har köpt Icebug Pytho. Har bara sprungit i dom en gång och då gav de mig skavsår på hälen. Fästet var

Jag har sprungit hela vintrarna här (norra norrland), även i -20 flera gånger. Med underställ, tunn fleece, R90, mössa och vantar har det gått bra i vanliga Asics, men man får vara försiktigare i stegen. När det blir riktigt kallt är det inte så halkigt,

Ja, om det bara var hårdtrampad snö o så där gnistrande härligt som det kan va! 😀 men kommer man in i stan el mer bebyggelse blir det ett litet h-e att överhuvudtaget ge sig ut på gatorna ibland. Tur att jag bor nära elspår mm så jag kan springa på grusa

Joggingskor med lite (helst mycket) vattentålighet är ju ett plus i snöslask.