Quote from Guest on 23 February 2011, 14:44Jag kommer att vara en vecka i Linköping och undrar om någon har några tips på bra löprundor utgående från stan (ie mitt hotell). 20-10 km och helst på så mjukt underlag som möjligt. /Elin
Jag kommer att vara en vecka i Linköping och undrar om någon har några tips på bra löprundor utgående från stan (ie mitt hotell). 20-10 km och helst på så mjukt underlag som möjligt. /Elin
Quote from Funbeat user on 23 February 2011, 14:54För en kortare runda 10 km:
Spring eller låna cykel (går att göra på Scandic-hotellen) och ta dig upp till Rydsskogen. Det är cirka 3 km från centrala Linköping.
Har du tillgång till bil, så är
För en kortare runda 10 km:
Spring eller låna cykel (går att göra på Scandic-hotellen) och ta dig upp till Rydsskogen. Det är cirka 3 km från centrala Linköping.
Har du tillgång till bil, så är
Quote from Funbeat user on 23 February 2011, 15:43Inte centralt - snarare tvärtom - men en riktigt fin mil:
http://www.lok.se/index.php?page=772
Inte centralt - snarare tvärtom - men en riktigt fin mil:
http://www.lok.se/index.php?page=772
Quote from Funbeat user on 23 February 2011, 15:54Håller med föregående, men är det i närtid kanske inte motionsspåren är så mycket att komma med - skidåkarna blir lätt griniga om man klampar fram i spåren...
Själv lever jag i exil, men någon som fortfarande bor i Limpan kanske vet om det finns några mo
Håller med föregående, men är det i närtid kanske inte motionsspåren är så mycket att komma med - skidåkarna blir lätt griniga om man klampar fram i spåren...
Själv lever jag i exil, men någon som fortfarande bor i Limpan kanske vet om det finns några mo
Quote from Funbeat user on 23 February 2011, 15:58Japp, LOK-milen är fin. Buss 1 eller 17 (ca var 10:e minut från Resecentrum), gå av vid Hässlegatan.
Japp, LOK-milen är fin. Buss 1 eller 17 (ca var 10:e minut från Resecentrum), gå av vid Hässlegatan.
Quote from Funbeat user on 23 February 2011, 19:13Tack för alla tips! Det är i början av april så det kanske hunnit smälta fram lite barmark. Men, med icebugs och god vilja kan nog skogen vara ett alternativ ändå. 🙂
Tack för alla tips! Det är i början av april så det kanske hunnit smälta fram lite barmark. Men, med icebugs och god vilja kan nog skogen vara ett alternativ ändå. 🙂
Quote from Funbeat user on 23 February 2011, 19:42Ska du utgå från centrum så är det att springa runt Stångån att rekommendera som tidigare nämnts. LOK milen går antagligen inte springa i början på april, det beror iofs på hur blöt/lerig du vill bli 😉
Annars om du vill springa på grusvägar så rekommende
Ska du utgå från centrum så är det att springa runt Stångån att rekommendera som tidigare nämnts. LOK milen går antagligen inte springa i början på april, det beror iofs på hur blöt/lerig du vill bli 😉
Annars om du vill springa på grusvägar så rekommende
Quote from Funbeat user on 23 February 2011, 20:42*grunnar och grunnar, men kommer inte på vilket hotell IE kan vara* Iallafall; runt Stångån (Hälsans stig) är det ca. 6 km, delvis grus, delvis asfalt.
Precis som Peter så skulle jag rekommendera Tinnerö; otroligt vackert i april (eller alltid....) Men l
*grunnar och grunnar, men kommer inte på vilket hotell IE kan vara* Iallafall; runt Stångån (Hälsans stig) är det ca. 6 km, delvis grus, delvis asfalt.
Precis som Peter så skulle jag rekommendera Tinnerö; otroligt vackert i april (eller alltid....) Men l
Quote from Funbeat user on 23 February 2011, 20:53i.e. = id est. Det vill säga det vill säga på latin. 🙂
Sållar mig också till hyllningskören vad gäller Tinnerö, mycket fint i april men en guide kan behövas. (t+)
i.e. = id est. Det vill säga det vill säga på latin. 🙂
Sållar mig också till hyllningskören vad gäller Tinnerö, mycket fint i april men en guide kan behövas. (t+)
Quote from Funbeat user on 23 February 2011, 21:34Stångån bakom Centralstationen och Cloetta Center är centralt, bilfritt och har mjukt underlag. Man kan springa längs ån till Tannefors slussar i ena riktningen eller ut till Roxen och Linköpings båthamn i den andra.
Stångån bakom Centralstationen och Cloetta Center är centralt, bilfritt och har mjukt underlag. Man kan springa längs ån till Tannefors slussar i ena riktningen eller ut till Roxen och Linköpings båthamn i den andra.