Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

12

Jag kommer att vara en vecka i Linköping och undrar om någon har några tips på bra löprundor utgående från stan (ie mitt hotell). 20-10 km och helst på så mjukt underlag som möjligt. /Elin

För en kortare runda 10 km:

Spring eller låna cykel (går att göra på Scandic-hotellen) och ta dig upp till Rydsskogen. Det är cirka 3 km från centrala Linköping.

Har du tillgång till bil, så är

Inte centralt - snarare tvärtom - men en riktigt fin mil:
http://www.lok.se/index.php?page=772

Håller med föregående, men är det i närtid kanske inte motionsspåren är så mycket att komma med - skidåkarna blir lätt griniga om man klampar fram i spåren...

Själv lever jag i exil, men någon som fortfarande bor i Limpan kanske vet om det finns några mo

Japp, LOK-milen är fin. Buss 1 eller 17 (ca var 10:e minut från Resecentrum), gå av vid Hässlegatan.

Tack för alla tips! Det är i början av april så det kanske hunnit smälta fram lite barmark. Men, med icebugs och god vilja kan nog skogen vara ett alternativ ändå. 🙂

Ska du utgå från centrum så är det att springa runt Stångån att rekommendera som tidigare nämnts. LOK milen går antagligen inte springa i början på april, det beror iofs på hur blöt/lerig du vill bli 😉
Annars om du vill springa på grusvägar så rekommende

*grunnar och grunnar, men kommer inte på vilket hotell IE kan vara* Iallafall; runt Stångån (Hälsans stig) är det ca. 6 km, delvis grus, delvis asfalt.
Precis som Peter så skulle jag rekommendera Tinnerö; otroligt vackert i april (eller alltid....) Men l

i.e. = id est. Det vill säga det vill säga på latin. 🙂

Sållar mig också till hyllningskören vad gäller Tinnerö, mycket fint i april men en guide kan behövas. (t+)

Stångån bakom Centralstationen och Cloetta Center är centralt, bilfritt och har mjukt underlag. Man kan springa längs ån till Tannefors slussar i ena riktningen eller ut till Roxen och Linköpings båthamn i den andra.

12