Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningLöpskor inför lidingösatsning
You need to log in to create posts and topics.

Söker lite erfarenheter och tips från er kunniga där ut, risk för att bli långrandig

a) precis fått för mig att göra en satsning mot LL till hösten
b) har en gedigen bakgrund inom konditionsidrott, bra allmäntränad fram till 2004 och sedan levt lite på t

Det går bra att springa Lidingöloppet med ett par lättviktsskor. Ev. blir de lite smutsiga. Sprang själv i Lunaracer 2+

Jag sprang med DS-racer flera år
Saucony A2 gick bort efter första försöket, så se till att de inte har "hål" i sulan
Det är väl det enda man behöver ha koll på.

Om du redan tittat på Adizero... Jag kör med Adidas Adios som lättviktssko och Adidas Tempo som lite tjockare variant. Funkar helt ok för mig!

Jag har sprungit både ultradistans, Lidingöloppet och asfaltsmarathon i mina DS Trainers som jag köpte med tanke att ha för korta intervall- och backpass. De är för sköna att inte använda till annat. 🙂

Det jag ville säga var att man inte behöver några

Till skillnad ifrån en föregående talare körde jag med Saucony A3:or i fjol utan problem.

Och inga stenar i hålen?

Jag har beställt, men inte fått hem dem ännu, men har stora förväntningar på Brooks Cascadia 6. Annars tror jag - precis som många andra - att du inte behöver tänka terrängsko.

http://www.brooksrunning.com/Cascadia-6/1100911D654.140,default,pd.html

Jo någon, men det påverkade inte min löpning. Jag skulle inte köpa skon för det ändamålet däremot, det menar jag inte. Men jag kommer nog att använda den igen om jag inte råkar köpa på mig något annat under året.

Nike Zoom Streak XC 2 av två skäl: den har bra grepp på LL-underlaget (det är ju en lätt terrängsko trots allt) och den blir inte tung när det är blött, för det sista man vill ha är ju ett par tunga våta skor om det nu skulle vara sånt väder på LL i år. K