Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningLöpskor inför lidingösatsning
You need to log in to create posts and topics.

Brooks launch som lite tyngre (ca 280g) distanssko och Saucony Kinvara som lättare alternativ.

Om jag fick välja alltså 🙂

Jag väljer saucony type AX alla dagar i veckan, trots hålen. Två LL i mina (numer döende A2:or) utan att störas av stenar i "hålen". Kanske inte passar alla fötter men de passar mina 😉

Välj ett par som sitter bra o tight, du behöver verkligen inte tänka

Jag väger ca 83kg och använder Ds Racer på tävlingar och dom funkar bra även till tyngre löpare. Hade dom på LL i höstas och nu i vår blir det att prova hur dom funkar på maran.

Tack för alla svar, framgår med all tydlighet att terrängskor ej krävs, och att många springer med ytterst lätta skor....

Adidas Adios
Adidas Tempo
Asics Ds Racer
Asics DS Trainer
Brooks Cascadia 6
Nike Lunaracer 2+
Nike Zoom Streak XC 2
Saucony A3
sauc

En fantastisk sko som många - förutom jag - föespråkar i sammanhanget är Saucony Triumph. Har dessutom alltid lyckats bra i tester senaste åren. En neutral dämpad sko som är något tyngre än du talade om men kanske värd att titta på för dig.

"Hej, jag heter Magnus och jag har ett par Asics GT-2150"

Slår ett slag för Inov8 (ex 212)

Inov-8 F-Lite 220 är annars väldigt allround.

Jag har ett par Saucony Triumph också, mycket bra allroundsko.

Förtydligande: Saucony type AX (som jag skrev) betyder type A2, type A3 eller type A4. Bara olika årsmodeller, visst A4:an är lite lägre i hälen och storlekarna varierar lite men alla sitter som klistrade på mina fötter.