Quote from Guest on 4 December 2009, 09:09Jag började springa mer eller mindre regelbundet i början av 2009 och de flesta sträckor är under milen och till största delen transportlöpning. För några månader sedan började jag se över mitt löpsteg och försökte springa mer på fotbladet som jag gjorde
Jag började springa mer eller mindre regelbundet i början av 2009 och de flesta sträckor är under milen och till största delen transportlöpning. För några månader sedan började jag se över mitt löpsteg och försökte springa mer på fotbladet som jag gjorde
Quote from Funbeat user on 4 December 2009, 09:19Helt säkert att det kan påverka.
För mig är det dock tvärtom - mer träningsvärk i magen med rullande steg och mindre känningar av det med fotbladslöpning (barfota/VFF).
Helt säkert att det kan påverka.
För mig är det dock tvärtom - mer träningsvärk i magen med rullande steg och mindre känningar av det med fotbladslöpning (barfota/VFF).
Quote from Lotta W on 4 December 2009, 09:26Helt naturligt, tycker jag. Styrka i vader, lårbaksidor och core-muskulatur är det som krävs för en lyckad löptur :-).
Helt naturligt, tycker jag. Styrka i vader, lårbaksidor och core-muskulatur är det som krävs för en lyckad löptur :-).
Quote from Funbeat user on 4 December 2009, 10:01Magmusklerna används definitivt vid löpning, oavsett löpstil, och kanske mer av framfotalöpning pga att man då troligen "sträcker mer på sig" vilket kräver mer av både mage & rygg jämfört med den mer ihopsjunkna hållningen vid hällöpning. Jag skulle dock
Magmusklerna används definitivt vid löpning, oavsett löpstil, och kanske mer av framfotalöpning pga att man då troligen "sträcker mer på sig" vilket kräver mer av både mage & rygg jämfört med den mer ihopsjunkna hållningen vid hällöpning. Jag skulle dock
Quote from Elias Engqvist on 4 December 2009, 10:35Jag tror att det är nåt som du kommer att träna bort precis som du gjorde med vadmusklerna!
Jag tror att det är nåt som du kommer att träna bort precis som du gjorde med vadmusklerna!
Quote from ellen olsson on 4 December 2009, 10:38Va?! Har nån tränat bort vadmusklerna? 😉
Va?! Har nån tränat bort vadmusklerna? 😉
Quote from Funbeat user on 4 December 2009, 10:52Ja, mina vadmuskler var tydligen inga vadmuskler utan fettdepåer med låg lägesenergi i vilotillståndet. 🙂
Löpsteget är "klatschigare" än tidigare och enligt ickemotionärer så har jag en "lätt" löpstil. Det känns lika jobbigt nu som tidigare men jag bru
Ja, mina vadmuskler var tydligen inga vadmuskler utan fettdepåer med låg lägesenergi i vilotillståndet. 🙂
Löpsteget är "klatschigare" än tidigare och enligt ickemotionärer så har jag en "lätt" löpstil. Det känns lika jobbigt nu som tidigare men jag bru
Quote from Funbeat user on 4 December 2009, 10:54Sedan jag lade om min löpstil lite så blev jag av mina långvariga smärtor i ryggslutet. Jag tror nog mest det har med magmuskulaturen att göra, att jag började springa på ett sådant sätt att jag mer aktiverade muskelgrupperna där ut mot sidorna av magen.
Sedan jag lade om min löpstil lite så blev jag av mina långvariga smärtor i ryggslutet. Jag tror nog mest det har med magmuskulaturen att göra, att jag började springa på ett sådant sätt att jag mer aktiverade muskelgrupperna där ut mot sidorna av magen.
Quote from Funbeat user on 4 December 2009, 13:09Det är fint att vara lätt på foten, i min värld.
Det är fint att vara lätt på foten, i min värld.
Quote from Funbeat user on 5 December 2009, 14:12Fp. David P ¤ har helt rätt: ett lätt, "högt" steg, tillika "hög" hållning. Därmed way långt ifrån sagt att jag själv alltid lyckas hålla stilen...
Fp. David P ¤ har helt rätt: ett lätt, "högt" steg, tillika "hög" hållning. Därmed way långt ifrån sagt att jag själv alltid lyckas hålla stilen...