Quote from Guest on 12 September 2011, 08:17Tänkte ha fokus på löpstyrka och backträning under hösten och våren. Är det någon som har några tips? Det senaste halvåret har jag haft fokus på intervaller, mestadels 1000 m men ibland 400 m. Målet är att bli snabbare och uthålligare.
Brukar använda mig
Tänkte ha fokus på löpstyrka och backträning under hösten och våren. Är det någon som har några tips? Det senaste halvåret har jag haft fokus på intervaller, mestadels 1000 m men ibland 400 m. Målet är att bli snabbare och uthålligare.
Brukar använda mig
Quote from Funbeat user on 12 September 2011, 08:27En del löptränare rekommenderar att springa i korta, branta backar. Nära maxfart i 6-10 sekunder. Lång vila mellan varje repetition.
I din crossfitträning kan du fokusera lite extra på styrka i ben och bål (t ex knäböj täcker in mycket av det), samt ex
En del löptränare rekommenderar att springa i korta, branta backar. Nära maxfart i 6-10 sekunder. Lång vila mellan varje repetition.
I din crossfitträning kan du fokusera lite extra på styrka i ben och bål (t ex knäböj täcker in mycket av det), samt ex
Quote from Funbeat user on 13 September 2011, 22:11Tack för tipset! Ska leta upp en riktigt brant backe i morgon och köra. Kan 12-15 intervaller vara lagomt att börja med? 1-2 min vila?
Tack för tipset! Ska leta upp en riktigt brant backe i morgon och köra. Kan 12-15 intervaller vara lagomt att börja med? 1-2 min vila?
Quote from Funbeat user on 14 September 2011, 07:16Jag har för mig att rekommendationen var att börja försiktigt med kanske 5 repetitioner, och sedan öka med 1 varje vecka, upp till 10. Springer man riktigt fort tar det mycket på benen.
http://runningtimes.com/Article.aspx?ArticleID=15737
Jag har för mig att rekommendationen var att börja försiktigt med kanske 5 repetitioner, och sedan öka med 1 varje vecka, upp till 10. Springer man riktigt fort tar det mycket på benen.
Quote from Funbeat user on 14 September 2011, 15:54Jag läste länken. Ska följa tipsen som står där. Tack för hjälpen!
Jag läste länken. Ska följa tipsen som står där. Tack för hjälpen!
Quote from Funbeat user on 20 September 2011, 09:09BILD:http://racingpast.ca/uploads/ladoumegue%2069.jpeg
Quote from Funbeat user on 20 September 2011, 11:38Fast just Percy var ju inget större fan av intervallträning..
Fast just Percy var ju inget större fan av intervallträning..
Quote from Funbeat user on 20 September 2011, 12:13Nu var det väl backträning det handlade om? Jag tyckte det kunde vara trevligt med en illustration av ett klassiskt exempel. (Även om just sanddyner kanske inte är högsta modet för tillfället.)
Nu var det väl backträning det handlade om? Jag tyckte det kunde vara trevligt med en illustration av ett klassiskt exempel. (Även om just sanddyner kanske inte är högsta modet för tillfället.)
Quote from Funbeat user on 20 September 2011, 12:52Ja, intervaller i backe.. Fick jag det till iaf när jag läste tråden.
Cerutty körde väl mer åt fartleks-hållet med sina adepter?Strunt i det. Skönt retro-foto i vilket fall. (t+)
(Jag visste faktiskt inte att sanddyner hade gått och blivit omoderna.)
Ja, intervaller i backe.. Fick jag det till iaf när jag läste tråden.
Cerutty körde väl mer åt fartleks-hållet med sina adepter?
Strunt i det. Skönt retro-foto i vilket fall. (t+)
(Jag visste faktiskt inte att sanddyner hade gått och blivit omoderna.)
Quote from Jonny Persson on 20 September 2011, 12:52Sanddyner blir aldrig omoderna.
Sanddyner blir aldrig omoderna.