Quote from Guest on 22 April 2010, 02:10Har alltid vetat att styketräning är viktigt i alla typer av sporter, förebygger skador osv...men hur ska man egentligen lägga in det i träningen tillsammans med all uthållighetsträning?
Kör för tillfället 4-5 träningspass i veckan, varvat cykel o löpnin
Har alltid vetat att styketräning är viktigt i alla typer av sporter, förebygger skador osv...men hur ska man egentligen lägga in det i träningen tillsammans med all uthållighetsträning?
Kör för tillfället 4-5 träningspass i veckan, varvat cykel o löpnin
Quote from Funbeat user on 22 April 2010, 02:20Normalt sett blir ju träningen för såväl kondition som styrka mer kvalitativ om du delar upp den i fler pass.
Den viktigaste aspekten tror jag ändå är vad som passar dig tids- och motivationsmässigt. Längre eller fler korta pass?
Tränar du i kuperad terr
Normalt sett blir ju träningen för såväl kondition som styrka mer kvalitativ om du delar upp den i fler pass.
Den viktigaste aspekten tror jag ändå är vad som passar dig tids- och motivationsmässigt. Längre eller fler korta pass?
Tränar du i kuperad terr
Quote from Funbeat user on 22 April 2010, 02:25bålstablitet, vadstyrka, excentriska benböj, balansplatta och vissa plyometriska övningar är vad jag kör som komplement till löpningen.
Beböjen är numera prehab för att slippa problem med knäna.
bålstablitet, vadstyrka, excentriska benböj, balansplatta och vissa plyometriska övningar är vad jag kör som komplement till löpningen.
Beböjen är numera prehab för att slippa problem med knäna.
Quote from Funbeat user on 22 April 2010, 15:16Här finns några förslag på hur löpstyrkan kan byggas upp...
http://runningtimes.com/Article.aspx?ArticleID=16625#1Hoppas det kan vara till någon hjälp! 🙂
Här finns några förslag på hur löpstyrkan kan byggas upp...
http://runningtimes.com/Article.aspx?ArticleID=16625#1
Hoppas det kan vara till någon hjälp! 🙂
Quote from Funbeat user on 22 April 2010, 15:27Beböj? Benböj kanske, men vad menas då?
Beböj? Benböj kanske, men vad menas då?
Quote from Funbeat user on 22 April 2010, 15:36I den här ordningen:
Brygga 1x10 på säng
Hitlerhunden 1x80
Hamstring pushups 2x15/ben
Single leg squats 3x15/ben
Plankan 1x3 w/ leg raises 15/ben
Side plank 3/sida
Prone torso-leg lift 1x10
V-ups 1x20
Sit-ups 1x10
Armhävningar 1x20
Tåhävningar 1x200 lång
I den här ordningen:
Brygga 1x10 på säng
Hitlerhunden 1x80
Hamstring pushups 2x15/ben
Single leg squats 3x15/ben
Plankan 1x3 w/ leg raises 15/ben
Side plank 3/sida
Prone torso-leg lift 1x10
V-ups 1x20
Sit-ups 1x10
Armhävningar 1x20
Tåhävningar 1x200 lång
Quote from Funbeat user on 22 April 2010, 15:45Jag brukar köra mina i "sittade" squat maskin. Jag lägger på drygt 120kg eller liknande (börja lägre! kanske runt 50-60kg). Jag går upp på båda benen, sedan lyfter jag upp t.ex. vänster ben och går ner endast på högerbenet.
3x10 på varje ben. När du har
Jag brukar köra mina i "sittade" squat maskin. Jag lägger på drygt 120kg eller liknande (börja lägre! kanske runt 50-60kg). Jag går upp på båda benen, sedan lyfter jag upp t.ex. vänster ben och går ner endast på högerbenet.
3x10 på varje ben. När du har
Quote from Funbeat user on 23 April 2010, 09:53Hitlerhund???
Hitlerhund???
Quote from Funbeat user on 23 April 2010, 10:20Hitlerhund:
Stå på alla fyra
Sträck ut vänster ben rakt bakåt och höger arm rakt framåt.
Upprepa med andra sidan.Armen kan likans vid en mindre angenäm hälsning, därav namnet
Hitlerhund:
Stå på alla fyra
Sträck ut vänster ben rakt bakåt och höger arm rakt framåt.
Upprepa med andra sidan.
Armen kan likans vid en mindre angenäm hälsning, därav namnet
Quote from Funbeat user on 24 April 2010, 08:32Hitlerkatt
BILD:http://laughingsquid.com/wp-content/uploads/kitler.jpg
Hitlerkatt