Quote from Funbeat user on 9 May 2010, 19:28åsa: Att springa på bana några ggr skulle nog vara bra.
Någon som vet vart man kan göra det i göteborgstrakten?Bra tips Anders!
Hur många 200/500 metare ska man köra och hur mycket vila emellan är lämpligt?
Intervall är jag ganska van från hockeytiden m
åsa: Att springa på bana några ggr skulle nog vara bra.
Någon som vet vart man kan göra det i göteborgstrakten?
Bra tips Anders!
Hur många 200/500 metare ska man köra och hur mycket vila emellan är lämpligt?
Intervall är jag ganska van från hockeytiden m
Quote from Funbeat user on 9 May 2010, 19:55Hårda intervaller sliter max ett pass i veckan åtminstone i början och ta det lugnt dan efter.
Efter ex.v. 5*1000 så jogga lätt några hundra meter/någon kilometer för att bli av med mjölksyra, du kan sedan ev köra ny omgång på tex 5*200 på det.
Hårda intervaller sliter max ett pass i veckan åtminstone i början och ta det lugnt dan efter.
Efter ex.v. 5*1000 så jogga lätt några hundra meter/någon kilometer för att bli av med mjölksyra, du kan sedan ev köra ny omgång på tex 5*200 på det.
Quote from Magnus Gelang on 9 May 2010, 21:27Jag kan tyvär inget om Göteborg, men vill bara önska dig lycka till 🙂
Jag kan tyvär inget om Göteborg, men vill bara önska dig lycka till 🙂
Quote from Funbeat user on 9 May 2010, 22:24Vad är gränsen för G? Bara nyfiken. Tycker 11.30 låter sjukt fort som krav för hockeydomare. På antagningen till polisen ska man springa 2 km på 9.30 om man är kille och 10 min om man är tjej. Nu vet jag iof inte hur "jobbigt" det är att vara hcokeydomare
Vad är gränsen för G? Bara nyfiken. Tycker 11.30 låter sjukt fort som krav för hockeydomare. På antagningen till polisen ska man springa 2 km på 9.30 om man är kille och 10 min om man är tjej. Nu vet jag iof inte hur "jobbigt" det är att vara hcokeydomare
Quote from Funbeat user on 10 May 2010, 08:20Löparbanor finns på nedanstående länk. Är i regel öppna för allmänheten, bara det inte är något arrangemang eller bokad träning just då, vilket innebär att allmänheten skulle "vara i vägen". Är man inte i vägen är det dock som sagt fritt fram i regel.
htt
Löparbanor finns på nedanstående länk. Är i regel öppna för allmänheten, bara det inte är något arrangemang eller bokad träning just då, vilket innebär att allmänheten skulle "vara i vägen". Är man inte i vägen är det dock som sagt fritt fram i regel.
htt
Quote from Funbeat user on 10 May 2010, 08:21Föresten, känns 8km-passet "långt" ? Eller är du van att springa den sträckan? Funderar lite på hur din uthållighet är i förhållande till snabbheten på kortare sträckor. Utifrån det skulle man kunna inrikta träningen mer mot att förbättra din svagare sida
Föresten, känns 8km-passet "långt" ? Eller är du van att springa den sträckan? Funderar lite på hur din uthållighet är i förhållande till snabbheten på kortare sträckor. Utifrån det skulle man kunna inrikta träningen mer mot att förbättra din svagare sida
Quote from Funbeat user on 10 May 2010, 08:22Fortsätter du kapa några kilon kommer det också bidra till märkbara förbättringar på löptiderna.
Fortsätter du kapa några kilon kommer det också bidra till märkbara förbättringar på löptiderna.
Quote from Funbeat user on 10 May 2010, 09:04Ska tyvärr vara lite negativ angående löparbanor i Göteborg. Kartan som Markus länkade till är tyvärr inte så pålitlig här. Överåsvallen och Majvallen har konstgräs nu och inga löparbanor kvar. Mossens IP är låst, samma med Krokslättsvallen tror jag (inte
Ska tyvärr vara lite negativ angående löparbanor i Göteborg. Kartan som Markus länkade till är tyvärr inte så pålitlig här. Överåsvallen och Majvallen har konstgräs nu och inga löparbanor kvar. Mossens IP är låst, samma med Krokslättsvallen tror jag (inte
Quote from Funbeat user on 10 May 2010, 11:22Ellinor: Jag har för mig att G kraven för en div. 2 domare (jag) är 13:30 och 12:30 för div. 1 och uppåt, 11:30 är VG hela vägen till Elitserien tror jag.
Så att bli godkänd är inte så svårt, men det är alltid några som inte klarar det tyvärr...
Det bästa
Ellinor: Jag har för mig att G kraven för en div. 2 domare (jag) är 13:30 och 12:30 för div. 1 och uppåt, 11:30 är VG hela vägen till Elitserien tror jag.
Så att bli godkänd är inte så svårt, men det är alltid några som inte klarar det tyvärr...
Det bästa
Quote from Funbeat user on 10 May 2010, 11:24Låter intressant med cooper på is. Jag åker konståkning och vi springer också cooper. De flesta har svårt att klara gränsen just för att man har så lite löpvana, hade vart spännande att få testa på is och se om man fick bättre resultat, det är ju där man
Låter intressant med cooper på is. Jag åker konståkning och vi springer också cooper. De flesta har svårt att klara gränsen just för att man har så lite löpvana, hade vart spännande att få testa på is och se om man fick bättre resultat, det är ju där man