Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningLöpträna 8 åring
You need to log in to create posts and topics.

12

Jag springer en del med min 7-åring, mest orientering (men principen blir ju densamma). Nu börjar det bli lite bättre, men tidigare var det rena intervallpass. Hon sprang superfort kanske 100 m och sen var hon tvungen att vila/gå. Jag fick springa det for

Jag glömde ju skriva att det blir alltid ganska många stopp för att kolla på grodor, plocka björnbär och annat skoj. Därför kommer pausarna naturligt.

Vad roligt att fler rastar sina barn med löpning och glädjer mig åt tipsen jag fått om just lekandet. Vi bor 100 m från en motionsslinga och den är mysig och där kan man spinga över stock och sten så det ska bli spännande att leka loss lite. Jättekul!

Ja

Springer med min nio-åring ibland.
Inte för långt, och vara beredd att stanna är det som gäller.
Han kör "naturliga intervaller" eller fartlek av sig själv. Det går ganska fort och sedan tvärnitar han. Jag maler på ... men är han för långt bakom mig elle

Jag och min fru springer med våran 5-åriga tjej. Hon visade redan i 3-års åldern att hon ville ut och springa med oss. Allt sker på hennes villkor. Vill hon kuta allt vad hon orkar så får hon det. Nu sist pratade vi om hur man hushåller med krafterna för

Min son är 11 år och är också en energibomb, men har tyvärr Schlatters sjukdom (ett omoget och därför överansträngt muskelfäste framtill/uppe på skenbenet)

Han vill jättegärna hänga med mig och vårt elljusspår är 1,7 km. Vi joggar sakta ett varv ihop och

Så nu har vi vart på tösens första löpträningsrunda. Vi pratade om hur vi skulle göra och jag gav idéer men hon bestämde tillslut.
Vi sprang ett var på slingan 1,2 km. Vi fick stanna en gång för att knyta hennes sko. Vi sprang i hyfsat tempo, 7 min tog de

Världsklass! Man blir lite avundsjuk. 🙂

Skulle ut och träna för ett par veckor sedan och min älsta flicka som är fem ville följa med. Själv klart skulle lillasyster med då också hon är två.
tog en runda med båda direkt från huset på 900 m. Älsta flickan sprang fort en bit och vände springade ti

12