Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningLöpträning / Styrketräning
You need to log in to create posts and topics.

12

Hej har några funderingar om stryketräning kombinerat med löpnning.

Jag är 15 år, 176 cm lång och väger 56 kg, så jag har börjat stryke träna ungefär 3 gånger i veckan, hemma.
Jag tränar för att jag vill gå upp ivikt och få lite mer muskler eftersom jag

Det beror kanske lite på vad du vill prioritera.

Är innebandyn viktig tycker jag inte att du ska lägga ner löpningen helt under sommaren.

Fredrik,

du bör fortsätta att springa så att du behåller din kondition men det räcker säkert med två gånger i veckan och du behöver ju inte springa några riktiga långdistanser.

Vill du lägga på dig muskler så bör du köra styrketräning minst 3 men helst

OKej tack så mycket för svaren.
Tror ni att jag kanske skulle äta något slags av tillskott för att vara säker på att jag får i mig tillräckligt med viktiga ämnen? Jag håller på att äta mer och mer men jag kanske behöver mer?

Ta med dig en proteinshake som du kan svepa direkt efter träning. Iaf ska pulver vara bra komplement till bra kost. Jag sveper en Gainomax då och då, eftersom det är smidigast att ta med sig till gymmet (inte nödvändigtvis bästa eller billigaste alternati

Tror nni att detta vore bra att ta direkt eter tränigen om man vill bygga lite muskler?
http://www.kolozzeum.com/product_info.php?cPath=23&products_id=148

Stirra dig inte blind på vad du äter _efter_ passet, även om just det intaget tillhör de mest relevanta.

Hela dagens kostintag är viktigt och det totala intaget bör ju vara större än det du gör av med om du har för avsikt att öka i vikt.

Ja det förstår jag med, jag försöker äta så mycket och så bra som möjligt.
Men just nu vill ja ha tips på en gainer

(t+)

För övrigt så tror jag de flesta gainers funkar bra... t ex den du föreslagit själv.
Kör på den!

Fredrik, eftersom du fortfarande har några år att växa skulle jag tro att det är klokt att ta det lugnt med styrketräningen. Tre pass i veckan låter ganska tungt om du dessutom ska löpträna. I din ålder är det viktigaste att du bygger en grundfysik som hå

12