Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpninglöpträning innan skolan
You need to log in to create posts and topics.

Jag börjar klockan 08.00 varje dag och undrar vilken tid som kan vara bra att få gjort löprundan för dagen. några andra tips ni kan komma på?

Skulle föreslå mellan kl 6-7 så har du god tid på dig att äta, byta om osv innan skolan.

Det är ju jättesvårt att komma med råd på det... Om jag ser till mig själv så beror det på när jag börjar jobba (du skriver kl 8), hur långt jag har till jobbet, hur lång tid jag behöver för att äta frukost och göra mig i ordning.
Det enklaste är väl att

Hej Nora , när du skriver "få gjort löprundan för dagen" låter det inte som du gillar att springa? Då kanske du inte ska ha löpträning som träningsform?

Tycker inte du att det var att tolka den formuleringen väl pessimistiskt, Hasse?

Fredriks råd är bra, men alltför regimenterat. Det blir svårt, framförallt krävande för dig att tillägna dig ett sådant schema. Mitt råd, därför, måste därför bli att få din löpträning gjord OMEDELBART efter skolan. Jag förstår hur du tänker om dina löppa

-AT-
Jo, jag hoppas jag tolkar formuleringen pessimistiskt.

Jag håller på Anders Berglunds förslag!
Även om det ser ut som om du inte löptränar så mycket just nu, så är det nog ett bra sätt att komma igång på. Kanske med lite kortare rundor och vila på söndagen. Och du får ju sova ut bättre. Kör bara!