Quote from Guest on 4 July 2008, 10:02Jag älskar löpning! Så befriande att springa ute i skogen. Men problemet jag har är att efter att ha sprungit 4 veckor, 3 ggr i veckan, ca 5 km varje gång.. så drabbas jag av grym benhinneinflammation.. och jag får vila i över 3veckor ibland innan det går
Jag älskar löpning! Så befriande att springa ute i skogen. Men problemet jag har är att efter att ha sprungit 4 veckor, 3 ggr i veckan, ca 5 km varje gång.. så drabbas jag av grym benhinneinflammation.. och jag får vila i över 3veckor ibland innan det går
Quote from Funbeat user on 4 July 2008, 10:12Kan vara så att du pronerar (alltså lutar foten inåt när du går/springer) mycket och att du riskerat få stressfraktur på insidan av smalbenet. Om du känner på smalbenet, är det en speciell punkt på benet som gör jätteont, eller är det längs hela smalbenet
Kan vara så att du pronerar (alltså lutar foten inåt när du går/springer) mycket och att du riskerat få stressfraktur på insidan av smalbenet. Om du känner på smalbenet, är det en speciell punkt på benet som gör jätteont, eller är det längs hela smalbenet
Quote from Funbeat user on 4 July 2008, 10:25Kanske starta lite lugnare? Typ 3 km två ggr per vecka? Sedan 4 km två ggr per vecka osv...
Kanske starta lite lugnare? Typ 3 km två ggr per vecka? Sedan 4 km två ggr per vecka osv...
Quote from Urban Nilsson on 4 July 2008, 10:25Linus: Du borde skriva en FAQ åt FB! Ett klockrent svar tycker jag!
Linus: Du borde skriva en FAQ åt FB! Ett klockrent svar tycker jag!
Quote from Funbeat user on 4 July 2008, 10:32Linus: Jag har ont längs hela smalbenet, från knät ända ner till vristen i princip.
Men nu när du säger det, så stämmer det att jag pronerar när jag springer..
så finns en butik, "ortopedkliniken".. de är bra på löpning, kanske ska besöka dem och se vad
Linus: Jag har ont längs hela smalbenet, från knät ända ner till vristen i princip.
Men nu när du säger det, så stämmer det att jag pronerar när jag springer..
så finns en butik, "ortopedkliniken".. de är bra på löpning, kanske ska besöka dem och se vad
Quote from Funbeat user on 4 July 2008, 10:46Tack Daniel, ibland råkar frågorna passa svaren... 🙂
Tack Daniel, ibland råkar frågorna passa svaren... 🙂
Quote from Funbeat user on 4 July 2008, 22:43Läste i senaste RW att man skulle behandla med is 15 min 3 ggr/dag.....funderar på att testa detta, har själv börjat få känningar .... Inte kul. Åsa
Läste i senaste RW att man skulle behandla med is 15 min 3 ggr/dag.....funderar på att testa detta, har själv börjat få känningar .... Inte kul. Åsa
Quote from Funbeat user on 4 July 2008, 22:46mekaniska fel löser man sällan med is.
is är bäst i drinkar
mekaniska fel löser man sällan med is.
is är bäst i drinkar
Quote from Funbeat user on 4 July 2008, 22:51Men ett isbad för benen efter ett tungt pass är aldrig fel! men annars håller jag med dig!
Men ett isbad för benen efter ett tungt pass är aldrig fel! men annars håller jag med dig!
Quote from Funbeat user on 5 July 2008, 01:58Hittade denna i mina ögon fenomenalt informativa wiki sidan om bl.a. Benhinneinflammation.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Periostit
I mitt fall då jag nyligen börjat springa har jag också problem med underbenen.
Är Tibialis som blir redigt hård och gör on
Hittade denna i mina ögon fenomenalt informativa wiki sidan om bl.a. Benhinneinflammation.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Periostit
I mitt fall då jag nyligen börjat springa har jag också problem med underbenen.
Är Tibialis som blir redigt hård och gör on