Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

12

Efter att inte ha tränat något alls på ca. 3 veckor pga av benhinneproblem, så satte jag igång intensivt igen.
Det gick bättre och snabbare än någonsin tidigare.
(Innan benhinneproblemen hade jag ung 1,5 månad av intensiv löpträning och dessförinnan ingen

Jag tycker det låter som det behövs stretching, verkar som något skaver och blir irriterat.

Det är nog så att jag stretchat för dåligt. Jag brukar stretcha låren och vaderna men har aldrig stretchat höfterna. Ska se om jag kan hitta nån bra sådan övning.

Är det bra att stretcha även då man har ont?

Jag vet inte, men sök på nätet efter stretching+höfter, det kan finnas mycket värdefullt att läsa och spara.

10 år utan träning
6 veckor intensiv löpträning
3 veckor vila pga benhinneproblem
1 vecka intensiv löpträning
höftproblem
Det låter som om du kör igång tokhårt. Dina tempon avundas jag ju men jag tror att du, även om du orkar springa snabbt och mycket, sk

Det är nog sant som Inge säger också, höftproblemet hadde kanske inte kommit med en lugnare start.

Jag upplever inte att jag tränar speciellt hårt eller mycket.
3 ggr 10 km i veckan ungefär. Jag tar aldrig ut mig fullständigt, bara lite lagom.

men efter så många år utan löpning så kanske man ska gå försiktigare fram.
Jag springer nästan alltid på sm

Alla krämpor behöver ju inte bero på träningen heller, man anstränger sig i arbetet, trädgården, sitter fel, sitter för mycket vid datorn, och sen blir det kanske värre när man springer, eller också blir det tvärtom, springa lagom är det väl heller inte m

Tror knappast att TS övriga liv ter sig lika ryckigt som hans träning. Visst 17 är det överansträngning! Starta lugnare och variera träningen om du vill slippa skador.

Utan din bakgrund hade jag sagt att det är muskelknutar som spökar för dig. Antingen kör du in dina knogar själv och trycker eller går du till en idrottsmassör som vet vad dom håller på med. Hitta en punkt där det börjar stråla och sedan trycker du ordent

12