Quote from Guest on 15 September 2009, 23:24Hej!
Jag undrar om man skall lätta lite på lufttrycket i däcken efter användandet?
Jag pratade med en person häromdan som påstod att man ska göra det efter varje pass. Jag frågade varför men fick inget vettigt svar som kunde förklara varför man skulle gö
Hej!
Jag undrar om man skall lätta lite på lufttrycket i däcken efter användandet?
Jag pratade med en person häromdan som påstod att man ska göra det efter varje pass. Jag frågade varför men fick inget vettigt svar som kunde förklara varför man skulle gö
Quote from Funbeat user on 15 September 2009, 23:34Nä precis...
I vilket syfte???
Nä precis...
I vilket syfte???
Quote from Funbeat user on 15 September 2009, 23:36Fullständigt onödigt.
Fullständigt onödigt.
Quote from Funbeat user on 15 September 2009, 23:52Undra om det gäller äldre typer av limmade tubdäck eller liknande?
Undra om det gäller äldre typer av limmade tubdäck eller liknande?
Quote from Funbeat user on 15 September 2009, 23:59Som sagt, jag förstod inte riktigt vad han sa. Det jag tolkade var nåt förvirrat svar om att det skulle hålla längre. Då jag inte vad som var "rätt eller fel" kunde jag inte argumentera för eller mot hans idéer, men jag sa att det verkade konstigt men han
Som sagt, jag förstod inte riktigt vad han sa. Det jag tolkade var nåt förvirrat svar om att det skulle hålla längre. Då jag inte vad som var "rätt eller fel" kunde jag inte argumentera för eller mot hans idéer, men jag sa att det verkade konstigt men han
Quote from Funbeat user on 16 September 2009, 00:12Tja en gammal devis som stämmer är att däck blir bara gamla om de används...
Så nja det där ska du nog ta med en nypa salt.
Tja en gammal devis som stämmer är att däck blir bara gamla om de används...
Så nja det där ska du nog ta med en nypa salt.
Quote from Funbeat user on 16 September 2009, 06:18Plastdäck är det inte så noga med men dyra bomulls eller silkedäck är nåt annat.
Plastdäck är det inte så noga med men dyra bomulls eller silkedäck är nåt annat.
Quote from Funbeat user on 16 September 2009, 06:36Man gör det om man ska flyga med cykeln...
Man gör det om man ska flyga med cykeln...
Quote from Funbeat user on 16 September 2009, 08:12Cykelhandlarn sa samma sak till mig att släpp lite på trycket efter passet sa spar man på korden i däcket, kanske ligger nåt i det? Det är ju inte speciellt mycket jobb att pysa ur lite luft man kollar ändå trycket innan man ska ut igen nästa gång.
Cykelhandlarn sa samma sak till mig att släpp lite på trycket efter passet sa spar man på korden i däcket, kanske ligger nåt i det? Det är ju inte speciellt mycket jobb att pysa ur lite luft man kollar ändå trycket innan man ska ut igen nästa gång.
Quote from Funbeat user on 16 September 2009, 08:57Hörde samma sak på Sportson på Överby. Han påstod att fälgen inte mådde bra av att ha 8 kilos tryck på sig när cykeln stod stilla länge. David, seriöst, kan detta stämma?
Hörde samma sak på Sportson på Överby. Han påstod att fälgen inte mådde bra av att ha 8 kilos tryck på sig när cykeln stod stilla länge. David, seriöst, kan detta stämma?