Quote from Funbeat user on 16 September 2009, 09:09Står cykeln stilla länge så är det inte 8 kilo längre. Jag pumpar var eller varannan dag och brukar alltid få trycka i lite granna. Har den stått en vecka ca 2 kilo. Beror lite på slangarna, hur täta de är.
Står cykeln stilla länge så är det inte 8 kilo längre. Jag pumpar var eller varannan dag och brukar alltid få trycka i lite granna. Har den stått en vecka ca 2 kilo. Beror lite på slangarna, hur täta de är.
Quote from Funbeat user on 16 September 2009, 09:25Efter ett par punkteringar inomhus i ungdomen så behöver inte jag testa fler gånger.
Efter ett par punkteringar inomhus i ungdomen så behöver inte jag testa fler gånger.
Quote from Jonas Täng on 16 September 2009, 09:34Hur länge är "länge"?
Hur länge är "länge"?
Quote from Funbeat user on 16 September 2009, 09:49Jag låter inte mina cyklar stå mer än max en vecka. Kanske nåt mer i mörkaste vintern
Jag låter inte mina cyklar stå mer än max en vecka. Kanske nåt mer i mörkaste vintern
Quote from Berit Bengtson on 16 September 2009, 10:06Jag undrar, ett däcke, eller fälg, som inte mår bra av att stå oanvänt med ~8bars tryck i sig hur bra mår då det däcket/fälgen när det används?
De däck och fälgar jag använder har inga problem med högt tryck vare sig de används eller ej.
Men jag håller m
Jag undrar, ett däcke, eller fälg, som inte mår bra av att stå oanvänt med ~8bars tryck i sig hur bra mår då det däcket/fälgen när det används?
De däck och fälgar jag använder har inga problem med högt tryck vare sig de används eller ej.
Men jag håller m
Quote from Funbeat user on 16 September 2009, 10:27Eftersom man ändå pumpar till lämpligt tryck innan nästa tur så är det väldigt enkelt att släppa lite på trycket.
Annars går det bra att lägga hjulen i skuffen en varm sommardag och testa.
Eftersom man ändå pumpar till lämpligt tryck innan nästa tur så är det väldigt enkelt att släppa lite på trycket.
Annars går det bra att lägga hjulen i skuffen en varm sommardag och testa.
Quote from Funbeat user on 16 September 2009, 11:02Mina däck sprack, när cykeln stod i minusgrader hela vintern. Vet inte om det berodde på att de vart fullt pumpade eller om det var fel på materialet.
Får se hur det går med mina nya däck denna vinter. Nå jag är ändå inte nöjd med dem, så ju fortare jag
Mina däck sprack, när cykeln stod i minusgrader hela vintern. Vet inte om det berodde på att de vart fullt pumpade eller om det var fel på materialet.
Får se hur det går med mina nya däck denna vinter. Nå jag är ändå inte nöjd med dem, så ju fortare jag
Quote from Lena O on 16 September 2009, 11:44Släppa ni luften ur bildäcken efter ni har tagit en tur till ICA?
Släppa ni luften ur bildäcken efter ni har tagit en tur till ICA?
Quote from Lars Ekegård on 16 September 2009, 12:45Släpper oftast ur av gammal vana och därför jag en gång fick lära mig att det är så man ska göra, varför ändra på en rutin som funkar och chansa när både däcken och hjulen kostar massor? Till nästa pass så är det ju som skrevs tidigare ändå ett måste att
Släpper oftast ur av gammal vana och därför jag en gång fick lära mig att det är så man ska göra, varför ändra på en rutin som funkar och chansa när både däcken och hjulen kostar massor? Till nästa pass så är det ju som skrevs tidigare ändå ett måste att
Quote from Funbeat user on 16 September 2009, 15:45På bilar så ska man väl inte direkt släppa ur trycket men däremot palla upp bilen om den ska stå över vinter. Annars riskerar man att aluminiumfälgarna plattar till sig. Men med tanke på vad en cykel väger och hur tätt det är mellan ekrarna så vet jag int
På bilar så ska man väl inte direkt släppa ur trycket men däremot palla upp bilen om den ska stå över vinter. Annars riskerar man att aluminiumfälgarna plattar till sig. Men med tanke på vad en cykel väger och hur tätt det är mellan ekrarna så vet jag int