Quote from Funbeat user on 17 September 2009, 10:39>Kvävgas är mindre känsligt för temperatur än luft
Stämmer inte. Vid det tryck som råder i ett bildäck är skillnaden mellan kvävgas och luft helt försumbar.
>Kvävgas är mindre känsligt för temperatur än luft
Stämmer inte. Vid det tryck som råder i ett bildäck är skillnaden mellan kvävgas och luft helt försumbar.
Quote from Funbeat user on 17 September 2009, 10:52Jag tycker Tords inlägg sammfattar hela kvävediskussionen på ett bra sätt.
Dvs. att det skulle ha nån reell inverkan är total BS. Men affärsidén att köpa billig kvävgas och sälja den dyrt är bra!
Jag tycker Tords inlägg sammfattar hela kvävediskussionen på ett bra sätt.
Dvs. att det skulle ha nån reell inverkan är total BS. Men affärsidén att köpa billig kvävgas och sälja den dyrt är bra!
Quote from Funbeat user on 17 September 2009, 11:29har man lärt sig nåt nytt idag med 🙂
har man lärt sig nåt nytt idag med 🙂
Quote from Funbeat user on 17 September 2009, 12:41Åter till själva frågan: Varför ska man släppa ut lite tryck efter träningspasset?
Jag har fått lära mig att det är för att ventilens infästning i slangen håller längre då.
T.ex. Continentals slangar är ökända för att börja pysa där ventilen är infäst i
Åter till själva frågan: Varför ska man släppa ut lite tryck efter träningspasset?
Jag har fått lära mig att det är för att ventilens infästning i slangen håller längre då.
T.ex. Continentals slangar är ökända för att börja pysa där ventilen är infäst i
Quote from Robert Johansson on 17 September 2009, 13:41Citat:Jag har fått lära mig att det är för att ventilens infästning i slangen håller längre då.
Detta löser man ju enkelt genom att inte dra åt muttern på ventilen stenhårt.
Mina sitter inte ens dikt mot fälgen, då jag har råkat ut för detta tidigare.
Citat:Jag har fått lära mig att det är för att ventilens infästning i slangen håller längre då.
Detta löser man ju enkelt genom att inte dra åt muttern på ventilen stenhårt.
Mina sitter inte ens dikt mot fälgen, då jag har råkat ut för detta tidigare.
Quote from Funbeat user on 17 September 2009, 13:44Varför använder vissa mutter på ventilen?
Varför använder vissa mutter på ventilen?
Quote from Funbeat user on 17 September 2009, 13:56Muttern är en extra hand när man punkterat.
Muttern är en extra hand när man punkterat.
Quote from Funbeat user on 17 September 2009, 13:58Extra hand?
Extra hand?
Quote from Robert Johansson on 17 September 2009, 13:59Har väl iofs funderat på att skippa muttrarna då. 😉
Har väl iofs funderat på att skippa muttrarna då. 😉
Quote from Funbeat user on 17 September 2009, 14:03När alla andra händer försöker få all luft från patronen att hamna i slangen har man muttern där för att inte ventilen ska ploppa iväg, nackdelen med att ventilen får plats i 2,1"-däck. Ett lätt sätt att minska risken för strul även om det såklart även gå
När alla andra händer försöker få all luft från patronen att hamna i slangen har man muttern där för att inte ventilen ska ploppa iväg, nackdelen med att ventilen får plats i 2,1"-däck. Ett lätt sätt att minska risken för strul även om det såklart även gå