Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelLätta på lufttrycket i däcken?
You need to log in to create posts and topics.

Har de inte simfötter då?

Bara lite simhud mellan tårna. Han ljuger när han säger att han har svarta strumpor i cykelskorna. Han har inte tid sätta på sig strumpor ju. Han är för långsam i växlingarna.

(passar på nu när han nattar barnen och inte kan hugga emot)

David...trodde ett tag när du skrev RR att du menade Roadrunner, som är på din avatar 🙂

Ahh, RoadRunner har jag full koll på.

Ja, det är en bra tidning det.

Snabbare på barnnattning än genom T1, oklart om det säger mest om mitt faderskap eller om mina tri-förmår, men nu kan jag hugga emot iallefall. 😀

Jag har aldrig varit med om att ventilens infästning i slangen har gått sönder, trots att jag aldrig lättar på däcktrycket. Tycker det där låter mest som vidskepelse.

Däremot har jag en träningskompis som lycks kvadda ventilen ganska ofta när han pumpar,

Jag vet inte riktigt vad det har med punkteringar av tubdäck att göra eller simfötter.

Det rasslar på för fort här. Jag håller fortfarande på med Anders Hjelms inlägg på förra sidan.

Min far tävlade cykel på 70-talet och han har sagt att på hans tid skulle man alltid släppa ur lite luft ur däcken efter passet för att slangen skulle hålla längre, men att det nog är bättre material nu så det kanske inte gäller längre. Frågade aldrig var