Quote from Funbeat user on 16 September 2009, 17:51har hört att man ska bära cykeln vid passering av gupp för att spara fälgarna å så ska man ha sadelöverdrag för att inte nöta på sadeln
har hört att man ska bära cykeln vid passering av gupp för att spara fälgarna å så ska man ha sadelöverdrag för att inte nöta på sadeln
Quote from Funbeat user on 16 September 2009, 19:47Det är lastväxlingar som sliter på fälgarna, inte statisk last. Att låta trycket vara kvar är alltså inte farligt för fälgen. Att minska trycket och sedan öka det igen sliter däremot. Varje gång man gör det motsvarar gissningsvis ungefär lika mycket slita
Det är lastväxlingar som sliter på fälgarna, inte statisk last. Att låta trycket vara kvar är alltså inte farligt för fälgen. Att minska trycket och sedan öka det igen sliter däremot. Varje gång man gör det motsvarar gissningsvis ungefär lika mycket slita
Quote from Funbeat user on 16 September 2009, 20:29Kul gemutredning.
Kul gemutredning.
Quote from Mikaela Lexén on 16 September 2009, 22:25Fredrik Johansson skrev:
"På bilar så ska man väl inte direkt släppa ur trycket men däremot palla upp bilen om den ska stå över vinter. Annars riskerar man att aluminiumfälgarna plattar till sig."Fel, det är däcken som plattar till sig när en bil står s
Fredrik Johansson skrev:
"På bilar så ska man väl inte direkt släppa ur trycket men däremot palla upp bilen om den ska stå över vinter. Annars riskerar man att aluminiumfälgarna plattar till sig."
Fel, det är däcken som plattar till sig när en bil står s
Quote from Funbeat user on 16 September 2009, 22:47Nja, jag har en handfull fälgar ligger som det blivit så på och deras forna ägare tycks inte orkat vänta på att de ska runda till sig igen. Farsan jobbar på verkstad och de brukar plocka hem de där fälgarna eftersom vi inte är lika kräsna (H) med vad vi s
Nja, jag har en handfull fälgar ligger som det blivit så på och deras forna ägare tycks inte orkat vänta på att de ska runda till sig igen. Farsan jobbar på verkstad och de brukar plocka hem de där fälgarna eftersom vi inte är lika kräsna (H) med vad vi s
Quote from Funbeat user on 17 September 2009, 07:30>Nja, jag har en handfull fälgar ligger som det blivit så på
Låter fullständigt vansinnigt. Fälgarna har blivit orunda av nåt annat.
>Nja, jag har en handfull fälgar ligger som det blivit så på
Låter fullständigt vansinnigt. Fälgarna har blivit orunda av nåt annat.
Quote from Funbeat user on 17 September 2009, 08:13fattar inget ?
Kör man med kvävgas i bildäcken ? Vad pratar vi för bilar nu ?
fattar inget ?
Kör man med kvävgas i bildäcken ? Vad pratar vi för bilar nu ?
Quote from Mikaela Lexén on 17 September 2009, 08:41Jag kan tro att fälgarna blivit deformerade om däcken varit helt tomma på luft så att bilen stått på fälgarna, inte annars. Då är det som Gunnar säger nåt annat som skadat fälgarna.
Aluminium har ingen "minnesfunktion", är fälgen orund så är den. Den komm
Jag kan tro att fälgarna blivit deformerade om däcken varit helt tomma på luft så att bilen stått på fälgarna, inte annars. Då är det som Gunnar säger nåt annat som skadat fälgarna.
Aluminium har ingen "minnesfunktion", är fälgen orund så är den. Den komm
Quote from Funbeat user on 17 September 2009, 08:52OT
Syftet med att ha torr kvävgas i flygplansdäck är att gasen är inert och inte oxiderar gummit i däcken såsom syre. Vidare kan tryckluft innehålla mycket vattenånga som kondenserar vid flygning på hög höjd vilket minskar trycket i däcken. Detta har ju d
OT
Syftet med att ha torr kvävgas i flygplansdäck är att gasen är inert och inte oxiderar gummit i däcken såsom syre. Vidare kan tryckluft innehålla mycket vattenånga som kondenserar vid flygning på hög höjd vilket minskar trycket i däcken. Detta har ju d
Quote from Funbeat user on 17 September 2009, 08:55Vi pratar vanliga svennebilar. Kvävgas är mindre känsligt för temperatur än luft och sägs därför öka livslängden på däcken iom att de slits jämnare, gasen expanderar inte eller mycket lite vid värmeökning. Det sägs även vara bättre för miljön eftersom rät
Vi pratar vanliga svennebilar. Kvävgas är mindre känsligt för temperatur än luft och sägs därför öka livslängden på däcken iom att de slits jämnare, gasen expanderar inte eller mycket lite vid värmeökning. Det sägs även vara bättre för miljön eftersom rät