Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningLätta skor för långpass?
You need to log in to create posts and topics.

12

Är ute efter en lite lättare sko för långa pass. Springer nu i ett par New Balace 1080 v3. Tycker att dom ät toppen men skulle vilja ha en något stabilare sko för mina långpass. Fick tipset på TeamSportia att jag kunde välja en lättare sko med pronationss

De skor du nämner är båda för mig lätta. Ca. 250 gram.
Andra kallar de för "tjockskor" = tunga.

En stabil sko i samma viktklass är Hoka.

Jag är ute efter samma. Köpte ett par i veckan som inte passade mina fötter så jakten fortsätter. Det var ett par Saucony ride 6.

Jag har sprungit i Asics Ge DS trainer i ett par år, och tycker det är ett par sköna skor då de är relativt lätta och med ett bra stöd och dämpning. Jag har sprungit marathon på asfalt ett antal gånger i dem.

De är bra nersatta här just nu:
http://www.runforest.se/model/asics-trainer.html?gclid=CL6CtYidwb0CFcHNcgodwzUAPg

ja hur lätta dojor vågar man sig på under en mara...samt i en mara i en ironman ?

Tack för svar!

Jag har varit och klämt på och provat Aisics skorna igen och nu beställer jag dom 🙂

Jag körde alltid med DS Trainer förut. Men de blev lite väl tunga och klumpiga för min smak för sådär en 5-6 år sen. Numer kör jag med Puma Roadracer på alla distanser. Har kört Ironman Hawaii med dem två gånger och TEC 100 miles en gång.

Imorgon räknar

Jag tycker att underlaget på rundan spelar större roll än distansen. Skillnaden mellan asfalt och gyttjiga skogsstigar är enorm.

Valet av strumpor är också viktigt. En del dämpar riktigt bra.

Jag sprang både stockholm marathon och ironmanmaran i Kalmar förra året med mina Adidas tempo. I stockholm helt utan problem, men i Kalmar fick jag fruktansvärt ont i tårna och tappade sedan två tånaglar. Jag funderade länge på vad skillnaden mellan de bå

12