Quote from Guest on 7 June 2011, 16:57Ni får ursäkta denna nybörjarfrågan men jag har försökt googla till mig svaret men blir bara mer förvirrad. Jag behöver lättare utväxling på min lvg-bike. Jag har idag 50/34 12-27 campa athena 11-delat. Det är ganska kuperat där jag bor och en backe komme
Ni får ursäkta denna nybörjarfrågan men jag har försökt googla till mig svaret men blir bara mer förvirrad. Jag behöver lättare utväxling på min lvg-bike. Jag har idag 50/34 12-27 campa athena 11-delat. Det är ganska kuperat där jag bor och en backe komme
Quote from Funbeat user on 7 June 2011, 17:07Du har redan väldigt lätt utväxling. Träna mer backe.
Du har redan väldigt lätt utväxling. Träna mer backe.
Quote from Funbeat user on 7 June 2011, 17:34"väldigt lätt utväxling". ja, om man tillhör det manliga könet kanske. men nu råkar jag inte göra det och dessutom är jag knappast någon elitmotionär.
backe tränar jag vid varje träningspass. Ytterligare en anledning till att jag vill ha en lättare utväx
"väldigt lätt utväxling". ja, om man tillhör det manliga könet kanske. men nu råkar jag inte göra det och dessutom är jag knappast någon elitmotionär.
backe tränar jag vid varje träningspass. Ytterligare en anledning till att jag vill ha en lättare utväx
Quote from Funbeat user on 7 June 2011, 17:37Campa har 13-29 också.
Edit säger att det finns 12-29
Campa har 13-29 också.
Edit säger att det finns 12-29
Quote from Funbeat user on 7 June 2011, 17:48Trippel fram, finns det till campa?
Trippel fram, finns det till campa?
Quote from Funbeat user on 7 June 2011, 17:50Klart att det finns. Campagnolo leder utvecklingen.
Klart att det finns. Campagnolo leder utvecklingen.
Quote from Funbeat user on 7 June 2011, 18:01Ja men då så, problemet löst.
Ja men då så, problemet löst.
Quote from Funbeat user on 7 June 2011, 18:11Tack David för tipset om 12-29! Trodde inte att det fanns lättare än 12-27.
Hade jag velat ha trippel fram hade jag naturligtvis installerat det och inte ställt frågan om lättare utväxling här...
Tack David för tipset om 12-29! Trodde inte att det fanns lättare än 12-27.
Hade jag velat ha trippel fram hade jag naturligtvis installerat det och inte ställt frågan om lättare utväxling här...
Quote from ellen olsson on 7 June 2011, 18:23Jag är nyfiken på vad du har för backe att träna i. Jag vill också ha stentuffa backar... 🙂
Jag är nyfiken på vad du har för backe att träna i. Jag vill också ha stentuffa backar... 🙂
Quote from Funbeat user on 7 June 2011, 19:27Ikke for å være sarkastisk, men man anbefaler 50-34/12-27 , når bakkene blir brattere en 12% og deromkring, og med litt lengde på=3-4 km.
Om du går opp til 29, må du forsikre deg om at girvelgren klarer og "gape" over.
Kjedet må forlenges, og slakken ska
Ikke for å være sarkastisk, men man anbefaler 50-34/12-27 , når bakkene blir brattere en 12% og deromkring, og med litt lengde på=3-4 km.
Om du går opp til 29, må du forsikre deg om at girvelgren klarer og "gape" over.
Kjedet må forlenges, og slakken ska