Quote from Berit Bengtson on 7 June 2011, 20:36N.P.N.G -:
> Ikke for å være sarkastisk, men man anbefaler 50-34/12-27 ,
> når bakkene blir brattere en 12% og deromkring,
> og med litt lengde på=3-4 km.Du är inte sarkastisk, du är orealistisk.
För en 60kg cyklist (exkl cykel, kläder och övr) som k
N.P.N.G -:
> Ikke for å være sarkastisk, men man anbefaler 50-34/12-27 ,
> når bakkene blir brattere en 12% og deromkring,
> og med litt lengde på=3-4 km.
Du är inte sarkastisk, du är orealistisk.
För en 60kg cyklist (exkl cykel, kläder och övr) som k
Quote from Funbeat user on 7 June 2011, 20:38och då har Campagnolo 29 kaka.
och då har Campagnolo 29 kaka.
Quote from Berit Bengtson on 7 June 2011, 20:5834/29 kräver en effekt på strax under 300W.
Vilket också kan vara i högsta laget.
34/29 kräver en effekt på strax under 300W.
Vilket också kan vara i högsta laget.
Quote from Funbeat user on 7 June 2011, 21:02Vem har sagt att det ska vara enkelt?
Vem har sagt att det ska vara enkelt?
Quote from Funbeat user on 7 June 2011, 21:10Det kanske är mycket begärt att man ska hitta utväxling på en räser som gör att man kan hålla kadens 80 i 12% lutning?
Kanske rent av är 12% och 80 kadens inte en särskilt relevant måttstock för bedömning av *lämplig* lättaste växel?
Mvh Janne
Det kanske är mycket begärt att man ska hitta utväxling på en räser som gör att man kan hålla kadens 80 i 12% lutning?
Kanske rent av är 12% och 80 kadens inte en särskilt relevant måttstock för bedömning av *lämplig* lättaste växel?
Mvh Janne
Quote from Funbeat user on 7 June 2011, 22:33"...en backe kommer jag precis upp på med dagens utväxling."
Så vad är problemet?
"...en backe kommer jag precis upp på med dagens utväxling."
Så vad är problemet?
Quote from ellen olsson on 7 June 2011, 22:3534/25 funkar på t.ex. Monte Zoncolan och Passo Mortirolo. De allra flesta får offra en del av kadensen och lägga sig klart under 300W för att komma upp men det går. Mycket sitter, som vanligt, i huvudet.
Edit: Om man tänkt hålla kadensen över 80 i alla l
34/25 funkar på t.ex. Monte Zoncolan och Passo Mortirolo. De allra flesta får offra en del av kadensen och lägga sig klart under 300W för att komma upp men det går. Mycket sitter, som vanligt, i huvudet.
Edit: Om man tänkt hålla kadensen över 80 i alla l
Quote from Funbeat user on 8 June 2011, 08:2036/25 funkade fint uppför Barbotta, men inte hade jag 80 i kadens direkt.
36/25 funkade fint uppför Barbotta, men inte hade jag 80 i kadens direkt.
Quote from Funbeat user on 8 June 2011, 09:42Overså innlegget i går
Håkan : hvorfor 80...
Normalt sitter en ikke å tråkker i 80 rpm i 10-12 % stigning. (glem Armstrong, )
mer normalt er 55-60 .Hva med alle tusenvis av kvinner som sykler La Marmotte, Jotunheimen rundt, Alpe d Huez , ol. Blir de
Overså innlegget i går
Håkan : hvorfor 80...
Normalt sitter en ikke å tråkker i 80 rpm i 10-12 % stigning. (glem Armstrong, )
mer normalt er 55-60 .
Hva med alle tusenvis av kvinner som sykler La Marmotte, Jotunheimen rundt, Alpe d Huez , ol. Blir de
Quote from Funbeat user on 8 June 2011, 09:43"backe tränar jag vid varje träningspass. Ytterligare en anledning till att jag vill ha en lättare utväxling är att jag vill kunna använda stora klingan så mycket som möjligt med så hög kadens som möjligt (90-100) utan en helt knasig kedjelinje."
Nu fatt
"backe tränar jag vid varje träningspass. Ytterligare en anledning till att jag vill ha en lättare utväxling är att jag vill kunna använda stora klingan så mycket som möjligt med så hög kadens som möjligt (90-100) utan en helt knasig kedjelinje."
Nu fatt