Quote from Guest on 1 May 2012, 17:27Igår sprang vi en kompis tävling runt milen för att testa formen inför Göteborgsvarvet. Med ca 1km kvar stumnade högervaden..kände en lättare ömhet, men kunde ändå behålla farten in i mål. Idag känner jag en en irriterande "smärta" vid belastning vilken g
Igår sprang vi en kompis tävling runt milen för att testa formen inför Göteborgsvarvet. Med ca 1km kvar stumnade högervaden..kände en lättare ömhet, men kunde ändå behålla farten in i mål. Idag känner jag en en irriterande "smärta" vid belastning vilken g
Quote from Funbeat user on 1 May 2012, 17:37Du har nog inte vadbristning såvida smärtstället inte är blått och gör väldigt ont. Du kan ha muskeltrådar som blivit till "kokt spagetti nystan".
Spring inte mer, gå genast till naprapat och få undersökt. Om "spagetti" så blir det djupmassage (vilket f
Du har nog inte vadbristning såvida smärtstället inte är blått och gör väldigt ont. Du kan ha muskeltrådar som blivit till "kokt spagetti nystan".
Spring inte mer, gå genast till naprapat och få undersökt. Om "spagetti" så blir det djupmassage (vilket f
Quote from Funbeat user on 1 May 2012, 17:40Muskelbrisnting finns i många olika grader, så man behöver verkligen inte vara blå.
Pröva akupunktur, homeopati, aromaterapi!
Eller gå till en läkare.
Muskelbrisnting finns i många olika grader, så man behöver verkligen inte vara blå.
Pröva akupunktur, homeopati, aromaterapi!
Eller gå till en läkare.
Quote from Funbeat user on 1 May 2012, 19:31En duktig massör kan även hjälpa till.
Men jag skulle rekommendera Kompressionsstrumpor! köp 2xu eller liknande som har hög kompression. använd vid all träning fram till GV och även under loppet.
En duktig massör kan även hjälpa till.
Men jag skulle rekommendera Kompressionsstrumpor! köp 2xu eller liknande som har hög kompression. använd vid all träning fram till GV och även under loppet.
Quote from Funbeat user on 1 May 2012, 20:15Jag tränar alltid med kompressions sockar och har gjort i ett år. Tog kontakt med en massör som rekommenderade att jag skulle komma imorgon för lättare behandling och ev. ultraljudsbehandling.
Jag tränar alltid med kompressions sockar och har gjort i ett år. Tog kontakt med en massör som rekommenderade att jag skulle komma imorgon för lättare behandling och ev. ultraljudsbehandling.
Quote from Funbeat user on 1 May 2012, 21:35Jag skulle vila en vecka. Sedan testa att LUGNT springa lite. Därefter vila igen.
Målsättning med varvet: ta sig runt. Har man en bristning KAN man INTE maxa. Annars är man kanske körd ända fram till i höst.
Jag skulle vila en vecka. Sedan testa att LUGNT springa lite. Därefter vila igen.
Målsättning med varvet: ta sig runt. Har man en bristning KAN man INTE maxa. Annars är man kanske körd ända fram till i höst.
Quote from Funbeat user on 1 May 2012, 22:04Som många andra påpekat så behöver det inte synas utanpå vaden med en bristning. Vaden består av olika muskler som ligger i lager på varandra. En intramuslulär bristning syns inte heller utanpå - det är först när muskelhinnan brister som det uppstår ett h
Som många andra påpekat så behöver det inte synas utanpå vaden med en bristning. Vaden består av olika muskler som ligger i lager på varandra. En intramuslulär bristning syns inte heller utanpå - det är först när muskelhinnan brister som det uppstår ett h
Quote from Funbeat user on 2 May 2012, 12:18Att ge läketips om aromaterapi, homeopati etc tycker jag är oseriöst. (t-)
Att ge läketips om aromaterapi, homeopati etc tycker jag är oseriöst. (t-)
Quote from Funbeat user on 2 May 2012, 13:06Går obehindrat idag, men känner en viss irritation i muskeln. Fick tid för undersökning/behandling med massage och ultraljud imorgon.
Satte mig på motionscykel imorse, vilket fungerade utmärkt.De där konstiga behandlingsnamnen vet jag inte vad det är fö
Går obehindrat idag, men känner en viss irritation i muskeln. Fick tid för undersökning/behandling med massage och ultraljud imorgon.
Satte mig på motionscykel imorse, vilket fungerade utmärkt.
De där konstiga behandlingsnamnen vet jag inte vad det är fö
Quote from Funbeat user on 2 May 2012, 17:17Jag var ironisk, Lars. Ber om ursäkt!
Jag var ironisk, Lars. Ber om ursäkt!