Quote from Funbeat user on 2 May 2012, 19:28Trodde jag blitt paranoid och drabbats av personlighetsklyvning, men se, det var inte jag själv som startat tråden. Har drabbats av "exakt" samma problem. Sprang ett marathon nyligen och var klantig nog att fortsätta trots ont i vänster vad. Befarar också
Trodde jag blitt paranoid och drabbats av personlighetsklyvning, men se, det var inte jag själv som startat tråden. Har drabbats av "exakt" samma problem. Sprang ett marathon nyligen och var klantig nog att fortsätta trots ont i vänster vad. Befarar också
Quote from Funbeat user on 2 May 2012, 19:37ÅÅÅåååh ! Så jäkla bekymrad, samma sak hände mig i Valborg - 12 dagar innan varvet !! Men för mig smärtar det även vid vanlig gång . Finns nån återvändo ? Hur ska jag ta mig igenom varvet ?....har tränat o siktat på 1.45
ÅÅÅåååh ! Så jäkla bekymrad, samma sak hände mig i Valborg - 12 dagar innan varvet !! Men för mig smärtar det även vid vanlig gång . Finns nån återvändo ? Hur ska jag ta mig igenom varvet ?....har tränat o siktat på 1.45
Quote from Elias Engqvist on 2 May 2012, 23:24Då jag hade muskelbristning i vaden tog min naprapat fram nålarna och stack in i vaden "för att öka blodgenomströmningen maximalt" - jag blev bra på 4 dagar och kunde springa ett inplanerat milopp.
(Det var Martin på Access Rehab i stockholm)
Då jag hade muskelbristning i vaden tog min naprapat fram nålarna och stack in i vaden "för att öka blodgenomströmningen maximalt" - jag blev bra på 4 dagar och kunde springa ett inplanerat milopp.
(Det var Martin på Access Rehab i stockholm)
Quote from Funbeat user on 3 May 2012, 11:55Har besökt en massör och fått behandling idag. Tydligen en lättare bristning som han inte trodde skulle påverka mig på varvet. Medicinen var mer stretchning och alternativ träning typ crosstrainer & motionscykel fram till varvet. Fick även löpträna till h
Har besökt en massör och fått behandling idag. Tydligen en lättare bristning som han inte trodde skulle påverka mig på varvet. Medicinen var mer stretchning och alternativ träning typ crosstrainer & motionscykel fram till varvet. Fick även löpträna till h
Quote from Funbeat user on 3 May 2012, 14:163 veckor innan jag skulle springa Highlander MM, 2 dagars bergslopp nu i april så fick jag en lättare bristning i ena vaden. Jag körde lite löpning den kommande veckan. Sedan högg det ordentligt i vaden, dvs en riktig bristning. Nu 2 veckor kvar. Jag gick
3 veckor innan jag skulle springa Highlander MM, 2 dagars bergslopp nu i april så fick jag en lättare bristning i ena vaden. Jag körde lite löpning den kommande veckan. Sedan högg det ordentligt i vaden, dvs en riktig bristning. Nu 2 veckor kvar. Jag gick
Quote from Funbeat user on 4 May 2012, 08:43Det saknas ett negativt surkart i denna tråden 😉
1) Varför uppstod era bristningar? Beror det på att vaderna är för svaga? Någon form av assymmetri? Ni hinner inte öka styrkan lr åtgärda några andra ev. orsaker till skadan på bara två veckor. Det tar sn
Det saknas ett negativt surkart i denna tråden 😉
1) Varför uppstod era bristningar? Beror det på att vaderna är för svaga? Någon form av assymmetri? Ni hinner inte öka styrkan lr åtgärda några andra ev. orsaker till skadan på bara två veckor. Det tar sn
Quote from Elias Engqvist on 4 May 2012, 08:45Skrev han som kör vadhävningar morgon, middag och kväll. Inga sten i glashus där inte 🙂
Skrev han som kör vadhävningar morgon, middag och kväll. Inga sten i glashus där inte 🙂
Quote from Funbeat user on 4 May 2012, 08:49Men hamstrings sket sig i Växjö efter 16,5 km trots långtidsprehab med gummiband. Sånt knäcker även det bästa självförtroendet.
MSH / Surgubben i lådan 😉
Men hamstrings sket sig i Växjö efter 16,5 km trots långtidsprehab med gummiband. Sånt knäcker även det bästa självförtroendet.
MSH / Surgubben i lådan 😉
Quote from Funbeat user on 4 May 2012, 09:00hehe goa gubbar
det känns som att när benen börjar stelna till med ålder så är rörlighetsträning för bål ben och fot väldigt mycket värt för mig.
och rulla pet-flaska 😉styrkan tror jag mig få på olika sätt.
men rörlighet och stretch är ofta eftersatt
hehe goa gubbar
det känns som att när benen börjar stelna till med ålder så är rörlighetsträning för bål ben och fot väldigt mycket värt för mig.
och rulla pet-flaska 😉
styrkan tror jag mig få på olika sätt.
men rörlighet och stretch är ofta eftersatt