Quote from Guest on 2 March 2012, 19:35Springer i så minimalistiskt som möjligt, men har fått lite problem till vardags. Mina odämpade skor funkar inte riktigt bra att gå i på jobbet. Men mina gamla fulldämpade kolosser med 15mm heeldrop funkar absolut inte heller. Kan någon tipsa om lättdämpa
Springer i så minimalistiskt som möjligt, men har fått lite problem till vardags. Mina odämpade skor funkar inte riktigt bra att gå i på jobbet. Men mina gamla fulldämpade kolosser med 15mm heeldrop funkar absolut inte heller. Kan någon tipsa om lättdämpa
Quote from Funbeat user on 2 March 2012, 19:45Hmm, tänker osökt på New Balance Minimus Road, nya versionen utan drop. Även deras nya sko RC 5000 har lågt drop. Frågan är hur mycket dämpning det ska vara... Saucony har ju sänkt drop på de flesta skomodeller, så även där tror jag du kan hitta lämpliga
Hmm, tänker osökt på New Balance Minimus Road, nya versionen utan drop. Även deras nya sko RC 5000 har lågt drop. Frågan är hur mycket dämpning det ska vara... Saucony har ju sänkt drop på de flesta skomodeller, så även där tror jag du kan hitta lämpliga
Quote from Funbeat user on 2 March 2012, 19:54Tack för tipsen Jenny. Jag har precis snubblad in på Hattori, men den sulan verakr var lite för hal och snabbt nersliten annars kändes den rätt. Jag har ett par New Balance Minimus trail och de är för tunna för promenad för mig.
Tack för tipsen Jenny. Jag har precis snubblad in på Hattori, men den sulan verakr var lite för hal och snabbt nersliten annars kändes den rätt. Jag har ett par New Balance Minimus trail och de är för tunna för promenad för mig.
Quote from Funbeat user on 2 March 2012, 20:00Skriver gärna under om trail-skon, som är bra att springa i, men mindre kul att promenera i. Road-skon har lite dämpning, den kändes skön att gå runt i när jag provade den. Jag har dock inte promenerat i den, och tror kanske inte fullt ut på den som prome
Skriver gärna under om trail-skon, som är bra att springa i, men mindre kul att promenera i. Road-skon har lite dämpning, den kändes skön att gå runt i när jag provade den. Jag har dock inte promenerat i den, och tror kanske inte fullt ut på den som prome
Quote from Funbeat user on 4 March 2012, 21:53Igen tänker jag på Inov-8 F-Lite 220. Bra allround-skor. Dom har bara 6mm drop, tunn sula men ändå en smula dämpning, låg vikt, lite rymligare tåbox än dom flesta löpskor och så är dom snygga oxå 🙂
Igen tänker jag på Inov-8 F-Lite 220. Bra allround-skor. Dom har bara 6mm drop, tunn sula men ändå en smula dämpning, låg vikt, lite rymligare tåbox än dom flesta löpskor och så är dom snygga oxå 🙂
Quote from Funbeat user on 4 March 2012, 22:38Tack Peter. Innov8 var ett givande spår. Hittar en som heter X Lite 150 som ser väldigt lovande ut 7mm sula och noll heel drop. Nån som provat den?
Tack Peter. Innov8 var ett givande spår. Hittar en som heter X Lite 150 som ser väldigt lovande ut 7mm sula och noll heel drop. Nån som provat den?
Quote from Fernanda Zei on 5 March 2012, 13:31jag kör denna till jobb och till vardags: http://www.amazon.com/Merrell-Tough-Glove-Barefoot-Running/dp/B004MAE1F4
Ser ut som en svart skinnsko och ingen reagerar på att man tassar runt stort sett barfota. Rekommenderas!
jag kör denna till jobb och till vardags: http://www.amazon.com/Merrell-Tough-Glove-Barefoot-Running/dp/B004MAE1F4
Ser ut som en svart skinnsko och ingen reagerar på att man tassar runt stort sett barfota. Rekommenderas!
Quote from Funbeat user on 5 March 2012, 18:53Jo, jag tänkte köra True Glove själv. Dock kan jag inte gå i dem. Funkar att springa, men mitt gåsteg är för "plaskigt" så jag klampar runt i korridorerna med dem.
Jo, jag tänkte köra True Glove själv. Dock kan jag inte gå i dem. Funkar att springa, men mitt gåsteg är för "plaskigt" så jag klampar runt i korridorerna med dem.
Quote from Funbeat user on 5 March 2012, 20:43Jag springer i Adidas Adizero Pro, men tycker även de funkar att gå i. 6 mm drop, lite mer dämpning än till exempel VFF, och inte så varma vilket kan vara skönt om man vill ha dem inomhus.
http://startfitness.co.uk/product.asp?strParents=&CAT_ID=0&P_ID=
Jag springer i Adidas Adizero Pro, men tycker även de funkar att gå i. 6 mm drop, lite mer dämpning än till exempel VFF, och inte så varma vilket kan vara skönt om man vill ha dem inomhus.
http://startfitness.co.uk/product.asp?strParents=&CAT_ID=0&P_ID=
Quote from Fernanda Zei on 6 March 2012, 08:01Så blir alla 0-dropp-skor i början, eller var så i vilket fall för mig. Har blivit så att gå-steget ändrat sig och jag sätter helt enkelt i foten så mjukt nu att det inte blir plask/smäll.
Logiken bakom att öht använda minimala, neutrala skor som skall
Så blir alla 0-dropp-skor i början, eller var så i vilket fall för mig. Har blivit så att gå-steget ändrat sig och jag sätter helt enkelt i foten så mjukt nu att det inte blir plask/smäll.
Logiken bakom att öht använda minimala, neutrala skor som skall