Quote from Guest on 28 February 2012, 08:08Hej!
Jag har en liten fundering kring att byta ut mina vanliga mängdskor (Lunarelit+ och Lunarglide +2) mot lättviktskor. Anledningen är att jag får ett mycket bättre löpsteg och "flyt" när jag springer med mina racer (LunaRacer+).
Finns det någon anledn
Hej!
Jag har en liten fundering kring att byta ut mina vanliga mängdskor (Lunarelit+ och Lunarglide +2) mot lättviktskor. Anledningen är att jag får ett mycket bättre löpsteg och "flyt" när jag springer med mina racer (LunaRacer+).
Finns det någon anledn
Quote from Funbeat user on 28 February 2012, 08:18Om du menar att tunga = väldämpade så är det väl mer skonsamt mot kroppen om man inte har tränat upp sig ordentligt och "tål" lättviktsskor som mängdsko. Jag tror att egentligen är det mest skonsamma mot kroppen barfota då fysiken tvingar dig att göra rät
Om du menar att tunga = väldämpade så är det väl mer skonsamt mot kroppen om man inte har tränat upp sig ordentligt och "tål" lättviktsskor som mängdsko. Jag tror att egentligen är det mest skonsamma mot kroppen barfota då fysiken tvingar dig att göra rät
Quote from Funbeat user on 28 February 2012, 09:29Väldämpad lättviktsko tycker jag är bra. LunarRacer borde falla in under den kategorin!
Väldämpad lättviktsko tycker jag är bra. LunarRacer borde falla in under den kategorin!
Quote from Funbeat user on 28 February 2012, 09:44Jag har precis samma funderingar som Patrik!
Efter att ha sprungit i Icebug Anima (inte så mycket högklackat) under vintern så kändes mina Nike Vomero hemska i fredags. Däremot kändes mina LunaRacer2 helt fantastiska i måndags.
Jag har också funderat på
Jag har precis samma funderingar som Patrik!
Efter att ha sprungit i Icebug Anima (inte så mycket högklackat) under vintern så kändes mina Nike Vomero hemska i fredags. Däremot kändes mina LunaRacer2 helt fantastiska i måndags.
Jag har också funderat på
Quote from Funbeat user on 28 February 2012, 09:49Om det är inov-8 X-talon 212 du menar kan jag bara säga att det är den skönaste sko jag haft (4mm drop) Sprang Lidingöloppet i dessa. Dobbarna håller förvånansvärt bra trots blandat underlag (unvik bara asfalt). Har även ett par inov-8 baregrip 200, som h
Om det är inov-8 X-talon 212 du menar kan jag bara säga att det är den skönaste sko jag haft (4mm drop) Sprang Lidingöloppet i dessa. Dobbarna håller förvånansvärt bra trots blandat underlag (unvik bara asfalt). Har även ett par inov-8 baregrip 200, som h
Quote from Funbeat user on 28 February 2012, 09:58Jag har sprungit allt med X-talon 212 (6mm drop..) tom milen asfalt.. De funkar utmärkt som mängdsko i skog och terräng. Nu har jag dock bytt till NB MT110 som långpasssko i terräng, lite mer dämpning, 4mm drop och ungefär samma vikt. Den fukar bättre på
Jag har sprungit allt med X-talon 212 (6mm drop..) tom milen asfalt.. De funkar utmärkt som mängdsko i skog och terräng. Nu har jag dock bytt till NB MT110 som långpasssko i terräng, lite mer dämpning, 4mm drop och ungefär samma vikt. Den fukar bättre på
Quote from Funbeat user on 28 February 2012, 11:21Har slitit ut några X-talon och så länge dobbarna är ok är de hyggligt förlåtande, helt klart. Härlig sko men att springa asfalt och hårda grusvägar med den gillar inte jag i allafall. Däremot kör jag med DS Racer från intervaller till långpass och tycker
Har slitit ut några X-talon och så länge dobbarna är ok är de hyggligt förlåtande, helt klart. Härlig sko men att springa asfalt och hårda grusvägar med den gillar inte jag i allafall. Däremot kör jag med DS Racer från intervaller till långpass och tycker
Quote from Funbeat user on 28 February 2012, 11:35Jajamen Jimmy, haha nu känner jag igen dig, kul 😀 Vi får springa lite i sommar om du är nere/uppe, finns ju mycket fin natur runt djursnäs
Jajamen Jimmy, haha nu känner jag igen dig, kul 😀 Vi får springa lite i sommar om du är nere/uppe, finns ju mycket fin natur runt djursnäs
Quote from Funbeat user on 28 February 2012, 11:41Jag fick en känsla av att mina fötter och fotvalv mådde sämre i "ordinära klack-skor", typ Asics 2160 så jag har börjat fasa in Saucony A4 och Keen A86 Tr vid alla mina pass.
Än så länge fungerar det helt okej att springa några kilometer grus och mjukare
Jag fick en känsla av att mina fötter och fotvalv mådde sämre i "ordinära klack-skor", typ Asics 2160 så jag har börjat fasa in Saucony A4 och Keen A86 Tr vid alla mina pass.
Än så länge fungerar det helt okej att springa några kilometer grus och mjukare
Quote from Funbeat user on 28 February 2012, 12:18Hej!
Jag kan hålla med om att man kan kalla LunaRacer som dämpade lättviktskor. Jag har nu sprungit mycket i mina Kinvara och LunaRacer och när jag tar på mig mina mängskor (Lunarelite och Lunarglide) känns det nästan som jag går tillbaka map frekvens, lö
Hej!
Jag kan hålla med om att man kan kalla LunaRacer som dämpade lättviktskor. Jag har nu sprungit mycket i mina Kinvara och LunaRacer och när jag tar på mig mina mängskor (Lunarelite och Lunarglide) känns det nästan som jag går tillbaka map frekvens, lö