Quote from Funbeat user on 28 February 2012, 19:28Lättviktsskor funkar utmärkt som mängdskor och för t ex långpass
Handlar nog mest om hur driven löpare man är, veckoträningsdos
Förr sprang jag marathon och all längre ditans i tjockskor, men sedan ett par år tillbaka använder jag endast Saucony, helst Fa
Lättviktsskor funkar utmärkt som mängdskor och för t ex långpass
Handlar nog mest om hur driven löpare man är, veckoträningsdos
Förr sprang jag marathon och all längre ditans i tjockskor, men sedan ett par år tillbaka använder jag endast Saucony, helst Fa
Quote from Christer Heinbäck on 1 March 2012, 11:47Jag springer nästan alla mina pass i Saucony Kinvara, från 10 km till som längst 180 km.
Funkar kanoners! (t+)
Jag springer nästan alla mina pass i Saucony Kinvara, från 10 km till som längst 180 km.
Funkar kanoners! (t+)
Quote from Funbeat user on 1 March 2012, 22:24Jag springer de flesta av mina pass i Asics DS Racer, och jag är en ganska tung kille på 90kg. Och det fungerar riktigt bra. Tävlade även i dessa under 2011.
Mitt tips är att prova men lyssna på kroppen och om den säger ifrån vila och vänj kroppen vid do
Jag springer de flesta av mina pass i Asics DS Racer, och jag är en ganska tung kille på 90kg. Och det fungerar riktigt bra. Tävlade även i dessa under 2011.
Mitt tips är att prova men lyssna på kroppen och om den säger ifrån vila och vänj kroppen vid do
Quote from Funbeat user on 2 March 2012, 10:48Jag kör rubbet, snitt kring 7 mil i veckan, i lättviktsskor (Kinvara, xtalon 212 och ett par Asics som jag inte minns namnet på), blandat med minimalistiskt (VFF/Aquasocks) och en del barfota när det inte är vinterförhållanden. Inga problem alls, men jag
Jag kör rubbet, snitt kring 7 mil i veckan, i lättviktsskor (Kinvara, xtalon 212 och ett par Asics som jag inte minns namnet på), blandat med minimalistiskt (VFF/Aquasocks) och en del barfota när det inte är vinterförhållanden. Inga problem alls, men jag
Quote from Funbeat user on 2 March 2012, 11:16Hej!
Tack för alla svar. Känner mig som en mycket bättre löpare samt att min löpekonomi blir mycket bättre med lättare skor.
Körde sista långpasset i Kinvara och det kändes mycket bra. Farten kontra ansträngning var inte alls samma som med "tjockskor".
Hej!
Tack för alla svar. Känner mig som en mycket bättre löpare samt att min löpekonomi blir mycket bättre med lättare skor.
Körde sista långpasset i Kinvara och det kändes mycket bra. Farten kontra ansträngning var inte alls samma som med "tjockskor".
Quote from Funbeat user on 2 March 2012, 13:29Javisst ja, Patrik, det var ju du som hade nästan identiska målsättningar för 2012! Jo, med lättare skor blir det ju en baggis, eller hur? 😉
Din träning ser ut att ha rullat på med beundransvärd disciplin. Så där snyggt och symmetriskt välordnade blir a
Javisst ja, Patrik, det var ju du som hade nästan identiska målsättningar för 2012! Jo, med lättare skor blir det ju en baggis, eller hur? 😉
Din träning ser ut att ha rullat på med beundransvärd disciplin. Så där snyggt och symmetriskt välordnade blir a
Quote from Funbeat user on 2 March 2012, 14:57Hej!
Absolut. 😉
Du pinar på bra. Fina mängdstaplar.
Hoppas knäproblemet fixas. Har haft samma vid 2 tillfällen (olika knän).
2.48 på SM samt 2.00 på LL ser jag en baggis(V)
Sen har jag förhoppningarna på sub 1:19 på Göteborgsvarvet, dvs. under den nya
Hej!
Absolut. 😉
Du pinar på bra. Fina mängdstaplar.
Hoppas knäproblemet fixas. Har haft samma vid 2 tillfällen (olika knän).
2.48 på SM samt 2.00 på LL ser jag en baggis(V)
Sen har jag förhoppningarna på sub 1:19 på Göteborgsvarvet, dvs. under den nya
Quote from Funbeat user on 2 March 2012, 15:27Jag kommer notera 0:00 på Göteborgsvarvet. Slå det om du kan! 😉
Det börjar bli svettigt där, under 1:20 på halvmaran. Man måste ju springa så inihelvete snabbt - det var inte så länge sedan jag tyckte de farterna var kämpiga nog på milen. Men visst ska
Jag kommer notera 0:00 på Göteborgsvarvet. Slå det om du kan! 😉
Det börjar bli svettigt där, under 1:20 på halvmaran. Man måste ju springa så inihelvete snabbt - det var inte så länge sedan jag tyckte de farterna var kämpiga nog på milen. Men visst ska
Quote from Funbeat user on 4 March 2012, 14:37Jag kör mina Asics Gel DS Skyspeed och Skyspeed 2 som mängdskor (varierar mellan dessa två), med sina 210-220gram kan dom väl ses som lättviktsskor, och det fungerar alldeles utmärkt!
Så det kan helt klart fungera att byta till ett par lättare skor, men
Jag kör mina Asics Gel DS Skyspeed och Skyspeed 2 som mängdskor (varierar mellan dessa två), med sina 210-220gram kan dom väl ses som lättviktsskor, och det fungerar alldeles utmärkt!
Så det kan helt klart fungera att byta till ett par lättare skor, men