Quote from Lena O on 10 September 2010, 11:22Nu kanske kan de koncentrera sig på en mer ljus framtid!
http://www.abc.net.au/news/stories/2010/09/06/3003158.htm
Nu kanske kan de koncentrera sig på en mer ljus framtid!
http://www.abc.net.au/news/stories/2010/09/06/3003158.htm
Quote from Funbeat user on 10 September 2010, 13:43Oskar stämmer bra med historien.
Även om jag beundrar Atheltic så är mitt favoritlag i La Liga (äntligen uppe igen) Real Sociedad. Är oerhört förtjust i just Donostia (San Sebastian) som jag tycker är en oerhört mycke trevligare stad än Bilbao (som också
Oskar stämmer bra med historien.
Även om jag beundrar Atheltic så är mitt favoritlag i La Liga (äntligen uppe igen) Real Sociedad. Är oerhört förtjust i just Donostia (San Sebastian) som jag tycker är en oerhört mycke trevligare stad än Bilbao (som också
Quote from Funbeat user on 10 September 2010, 13:44Sedan är de bra på Pilota.
Sedan är de bra på Pilota.
Quote from Funbeat user on 10 September 2010, 14:02Pelota är stort men nästan störst i franska delen. Även rugbyn är oerhört stor i franska delen med Aviron Bayonnais och Biarritz Olympique i Top 14 (franska högsta ligan som är väldigt stark).
Pelota är stort men nästan störst i franska delen. Även rugbyn är oerhört stor i franska delen med Aviron Bayonnais och Biarritz Olympique i Top 14 (franska högsta ligan som är väldigt stark).
Quote from Funbeat user on 10 September 2010, 16:29Relota=Kastilianska
Pilota=Baskiska
Relota=Kastilianska
Pilota=Baskiska
Quote from Funbeat user on 10 September 2010, 17:06Eskerik asko David..
Det råder inga tvivel om att Donostia är en vackrare och trevligare stad än Bilbao. Att barhoppa i den gamla staden och mumsa pintxos är fantastiskt. Dessutom är de pintxos som serveras i San Sebastian mil från de serietillverkade Ba
Eskerik asko David..
Det råder inga tvivel om att Donostia är en vackrare och trevligare stad än Bilbao. Att barhoppa i den gamla staden och mumsa pintxos är fantastiskt. Dessutom är de pintxos som serveras i San Sebastian mil från de serietillverkade Ba
Quote from Funbeat user on 10 September 2010, 17:19Jag träffade några basker på Isla Margarita för tjugo år sedan.
De var lite speciella...
Jag träffade några basker på Isla Margarita för tjugo år sedan.
De var lite speciella...
Quote from ellen olsson on 10 September 2010, 17:48Det enda ord man behöver kunna på euskera är väl Kalimotxo? 😉
Det enda ord man behöver kunna på euskera är väl Kalimotxo? 😉
Quote from Funbeat user on 10 September 2010, 18:49Baskiska är så otroligt annorlunda för att det är ett stamlöst språk. Altså det tillhör inte någon av grundstammarna. Alla språk i europa tillhör i grund och båtten den indoeuropeiska stammen slaviska, germanska, latinska, finskugriska, ect alla tillhör d
Baskiska är så otroligt annorlunda för att det är ett stamlöst språk. Altså det tillhör inte någon av grundstammarna. Alla språk i europa tillhör i grund och båtten den indoeuropeiska stammen slaviska, germanska, latinska, finskugriska, ect alla tillhör d
Quote from Funbeat user on 10 September 2010, 20:56Kalimotxo tillhör kanske inte det man kan kalla en kulinarisk höjdare precis.. fast nog drar jag i mig en och annan tinto de verano eller clara när jag är där och principen är ju densamma...
Baskerna gör rätt mycket bra cykelsaker åxå:
- Orbea känner ju
Kalimotxo tillhör kanske inte det man kan kalla en kulinarisk höjdare precis.. fast nog drar jag i mig en och annan tinto de verano eller clara när jag är där och principen är ju densamma...
Baskerna gör rätt mycket bra cykelsaker åxå:
- Orbea känner ju