Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Nu kanske kan de koncentrera sig på en mer ljus framtid!
http://www.abc.net.au/news/stories/2010/09/06/3003158.htm

Oskar stämmer bra med historien.

Även om jag beundrar Atheltic så är mitt favoritlag i La Liga (äntligen uppe igen) Real Sociedad. Är oerhört förtjust i just Donostia (San Sebastian) som jag tycker är en oerhört mycke trevligare stad än Bilbao (som också

Sedan är de bra på Pilota.

Pelota är stort men nästan störst i franska delen. Även rugbyn är oerhört stor i franska delen med Aviron Bayonnais och Biarritz Olympique i Top 14 (franska högsta ligan som är väldigt stark).

Relota=Kastilianska
Pilota=Baskiska

Eskerik asko David..

Det råder inga tvivel om att Donostia är en vackrare och trevligare stad än Bilbao. Att barhoppa i den gamla staden och mumsa pintxos är fantastiskt. Dessutom är de pintxos som serveras i San Sebastian mil från de serietillverkade Ba

Jag träffade några basker på Isla Margarita för tjugo år sedan.
De var lite speciella...

Det enda ord man behöver kunna på euskera är väl Kalimotxo? 😉

Baskiska är så otroligt annorlunda för att det är ett stamlöst språk. Altså det tillhör inte någon av grundstammarna. Alla språk i europa tillhör i grund och båtten den indoeuropeiska stammen slaviska, germanska, latinska, finskugriska, ect alla tillhör d

Kalimotxo tillhör kanske inte det man kan kalla en kulinarisk höjdare precis.. fast nog drar jag i mig en och annan tinto de verano eller clara när jag är där och principen är ju densamma...

Baskerna gör rätt mycket bra cykelsaker åxå:
- Orbea känner ju