Quote from Funbeat user on 30 July 2009, 13:09Hej igen!
Jag hade plockat ut några rader från sammanfattning, här kommer lite mer text.
Boken utgår från vältränade idrottare.
"Hos vältränade idrottare har minskning av träningsvolymen med upp till 90% visat sig reultera i förbättrade prestationsförmåg
Hej igen!
Jag hade plockat ut några rader från sammanfattning, här kommer lite mer text.
Boken utgår från vältränade idrottare.
"Hos vältränade idrottare har minskning av träningsvolymen med upp till 90% visat sig reultera i förbättrade prestationsförmåg
Quote from Funbeat user on 30 July 2009, 15:39Nu blir man ju lite nyfiken på boken. Fast jag ställer mig högst tveksam till att våra elitlöpare drar ned med upp till 85% 10-14 dagar innan en prioriterad tävling. Jag har tittat lite på de exempelprogram som min nuvarande husgud Brad Hudson har. Där är
Nu blir man ju lite nyfiken på boken. Fast jag ställer mig högst tveksam till att våra elitlöpare drar ned med upp till 85% 10-14 dagar innan en prioriterad tävling. Jag har tittat lite på de exempelprogram som min nuvarande husgud Brad Hudson har. Där är
Quote from Funbeat user on 30 July 2009, 15:47Det finns ju olika sätt att formtoppa på, men min högst personliga åsikt är att för mig på min nivå så är det lättare att jag tränar för mycket än för lite sista veckan. Därför kör jag väldigt lite sista 5-7 dagarna och kanske inget alls sista 2-3.
Det finns ju olika sätt att formtoppa på, men min högst personliga åsikt är att för mig på min nivå så är det lättare att jag tränar för mycket än för lite sista veckan. Därför kör jag väldigt lite sista 5-7 dagarna och kanske inget alls sista 2-3.
Quote from Funbeat user on 30 July 2009, 15:49Förra året snackade jag med en dansk rutinerad coach om formtoppning inför Kalmar triathlon. Han rekommenderade att halvera volymen näst sista veckan och sen ytterligare halvera sista. Hyfsat hög intensitet.
en annan menade att senaste flugan var hög vol
Förra året snackade jag med en dansk rutinerad coach om formtoppning inför Kalmar triathlon. Han rekommenderade att halvera volymen näst sista veckan och sen ytterligare halvera sista. Hyfsat hög intensitet.
en annan menade att senaste flugan var hög vol
Quote from Funbeat user on 30 July 2009, 16:45En av författarna till Physiology of Sports & Exercise har genomfört en studie på ämnet formtoppning som är rätt så ny.
Svaret han kom fram till är att man ska minska träningen succesivt med start 6 veckor innan formtoppningen. Mängden ska minskas ner ti
En av författarna till Physiology of Sports & Exercise har genomfört en studie på ämnet formtoppning som är rätt så ny.
Svaret han kom fram till är att man ska minska träningen succesivt med start 6 veckor innan formtoppningen. Mängden ska minskas ner ti