Quote from Funbeat user on 3 September 2009, 13:28Mitt tips är att inte snöa in på ASICS om man inte hittar några som passar eller håller. Det där med skokirurgi är att gå till överdrift. Varför ska man behöva sätta kniven i ett par nya skor i 1800kr-klassen? Testa er fram istället med t.ex Brooks, New B
Mitt tips är att inte snöa in på ASICS om man inte hittar några som passar eller håller. Det där med skokirurgi är att gå till överdrift. Varför ska man behöva sätta kniven i ett par nya skor i 1800kr-klassen? Testa er fram istället med t.ex Brooks, New B
Quote from Funbeat user on 3 September 2009, 13:38Jag har grubblat som bara den över hur i hela friden ett par skor som kostar strax under 2K kan bli utslitna i hälkappan innan skon är slut. Mina New Balance-skor (som f ö kostar cirka 1300:- paret) har jag haft i ~130 mil, ~90 mil respektive ~22 mil (ant
Jag har grubblat som bara den över hur i hela friden ett par skor som kostar strax under 2K kan bli utslitna i hälkappan innan skon är slut. Mina New Balance-skor (som f ö kostar cirka 1300:- paret) har jag haft i ~130 mil, ~90 mil respektive ~22 mil (ant
Quote from Funbeat user on 3 September 2009, 13:43Hälkappor slits väl ganska mycket vid av och påtagning oxå. Om man inte snörar upp ordentligt och inte använder skohorn blir det ju slitage varje gång foten sätts i och tas ur skon. Vet inte om så är fallet men så har jag (slarvern) tolkat mina egna trasi
Hälkappor slits väl ganska mycket vid av och påtagning oxå. Om man inte snörar upp ordentligt och inte använder skohorn blir det ju slitage varje gång foten sätts i och tas ur skon. Vet inte om så är fallet men så har jag (slarvern) tolkat mina egna trasi
Quote from Funbeat user on 3 September 2009, 13:50Själv har jag inte snöat in på ngt särskilt märke eller modell, utan har köpt olika skor/märken hela tiden. Tyvärr är resultatet detsamma på varje par skor. Hälkappan skavs upp på alla. Kanske får leva med att köpa skor lite oftare helt enkelt...
Ska let
Själv har jag inte snöat in på ngt särskilt märke eller modell, utan har köpt olika skor/märken hela tiden. Tyvärr är resultatet detsamma på varje par skor. Hälkappan skavs upp på alla. Kanske får leva med att köpa skor lite oftare helt enkelt...
Ska let
Quote from Bjarne Lewin on 3 September 2009, 15:37Ett skohorn skulle man kanske satsa på, fast jag har nog redan ett. Jag vet bara inte hur jag ska göra för att komma i håg att använda det (#)
Ett skohorn skulle man kanske satsa på, fast jag har nog redan ett. Jag vet bara inte hur jag ska göra för att komma i håg att använda det (#)
Quote from Funbeat user on 3 September 2009, 16:09Jag har ordnat så vi har minst ett skohorn vid varje dörr ut ur huset men det hjälper föga. Jag använder fingret likförbaskat eller så trycker och trixar jag bara i foten. *SUCK*
Jag har ordnat så vi har minst ett skohorn vid varje dörr ut ur huset men det hjälper föga. Jag använder fingret likförbaskat eller så trycker och trixar jag bara i foten. *SUCK*
Quote from Funbeat user on 4 September 2009, 11:41Jag har asics, mina gamla 21-nånting betraktar jag som ganska slitna, men det är absolut inte hälkappan som gått utan min ena stortånagel som börjat arbeta sig ut på ovansidan, och så har sulorna tappt lite av spänsten tycker jag.
(Asics blev det för att
Jag har asics, mina gamla 21-nånting betraktar jag som ganska slitna, men det är absolut inte hälkappan som gått utan min ena stortånagel som börjat arbeta sig ut på ovansidan, och så har sulorna tappt lite av spänsten tycker jag.
(Asics blev det för att
Quote from Funbeat user on 4 September 2009, 11:44Lingling, du har nog kanske en poäng för jag snörar alltid upp skorna ganska mycket efter avslutat pass, så att skorna ska kunna vädra ut (jag inbillar mig att de torkar fortare om de är väldigt uppsnörade och plösen uppfälld mot tån). Skohorn använder ja
Lingling, du har nog kanske en poäng för jag snörar alltid upp skorna ganska mycket efter avslutat pass, så att skorna ska kunna vädra ut (jag inbillar mig att de torkar fortare om de är väldigt uppsnörade och plösen uppfälld mot tån). Skohorn använder ja
Quote from Funbeat user on 4 September 2009, 18:56Eftersom mina skor skavs upp på exakt samma ställe på, så misstänker jag starkt att det är mina knöliga hälben som boven i det hela....:-(
Eftersom mina skor skavs upp på exakt samma ställe på, så misstänker jag starkt att det är mina knöliga hälben som boven i det hela....:-(