Quote from Guest on 17 August 2007, 13:13Hejsan!
Jag behöver lite råd om hur jag skall göra för att inte gå ut för hårt när jag springer. Är ofta sugen på att komma ut och ger mig av i ett rasande tempo.. Å pang så orkar jag knappt jogga utan får blanda jogging och gång under resten av turen.
Hejsan!
Jag behöver lite råd om hur jag skall göra för att inte gå ut för hårt när jag springer. Är ofta sugen på att komma ut och ger mig av i ett rasande tempo.. Å pang så orkar jag knappt jogga utan får blanda jogging och gång under resten av turen.
Quote from Funbeat user on 17 August 2007, 13:23börja med att gå kanske så du värmerupp utan att skada dig
börja med att gå kanske så du värmerupp utan att skada dig
Quote from Funbeat user on 17 August 2007, 13:25Hmm, ja, jag brukar värma upp med att gå i tio minuter men det räcker kanske inte..
Hmm, ja, jag brukar värma upp med att gå i tio minuter men det räcker kanske inte..
Quote from Inger Gustås on 17 August 2007, 13:28Våga gå ut riktigt långsamt och hålla det tempot ett tag tills du känner att du klarar av att öka. Jag hade samma problem som du förut, eftersom jag kände mig så töntig när jag sprang långsamt, men numera har jag svalt stoltheten och går ut i ett långsamt
Våga gå ut riktigt långsamt och hålla det tempot ett tag tills du känner att du klarar av att öka. Jag hade samma problem som du förut, eftersom jag kände mig så töntig när jag sprang långsamt, men numera har jag svalt stoltheten och går ut i ett långsamt
Quote from Funbeat user on 17 August 2007, 13:30intervaller då kanske. gå fyra spring en och sen suksesivt öka på
intervaller då kanske. gå fyra spring en och sen suksesivt öka på
Quote from Camilla Höög on 17 August 2007, 13:44Prylar löser problemet 🙂
Skaffa pulsklocka så kan du låta pulsen styra din takt.
Skaffa GPS-klocka eller fotpod så kan du springa i en viss takt.För intervallträning och lopp är ovanstående riktigt bra att ha. På långlopp så tycker i alla fall jag att
Prylar löser problemet 🙂
Skaffa pulsklocka så kan du låta pulsen styra din takt.
Skaffa GPS-klocka eller fotpod så kan du springa i en viss takt.
För intervallträning och lopp är ovanstående riktigt bra att ha. På långlopp så tycker i alla fall jag att
Quote from Funbeat user on 17 August 2007, 18:44Hej Anders!
Tack för tipsen.
Har en pulsklocka men är inte så bra på att använda den. Den påstår att jag kan ligga på ett medelpulsvärde på 80-90% efter en halvtimmes träning och då har jag oftast inte tyckt att träningen varit så jobbig. Har du någon a
Hej Anders!
Tack för tipsen.
Har en pulsklocka men är inte så bra på att använda den. Den påstår att jag kan ligga på ett medelpulsvärde på 80-90% efter en halvtimmes träning och då har jag oftast inte tyckt att träningen varit så jobbig. Har du någon a
Quote from ellen olsson on 17 August 2007, 18:56Har du gjort ett maxpulstest?
Alla teoretiska formler för beräkning av maxpuls är oanvändbara och sålunda ingenting att fästa någon tilltro till. Du måste göra någon form av test för att få ett vettigt värde. Beräknade värden eller någorlunda kvalificera
Har du gjort ett maxpulstest?
Alla teoretiska formler för beräkning av maxpuls är oanvändbara och sålunda ingenting att fästa någon tilltro till. Du måste göra någon form av test för att få ett vettigt värde. Beräknade värden eller någorlunda kvalificera
Quote from Funbeat user on 17 August 2007, 20:07Nej, har använt formler.. Massa olika.. 🙂 Hur gör man ett maxpulstest?
Nej, har använt formler.. Massa olika.. 🙂 Hur gör man ett maxpulstest?
Quote from Håkan Öhling on 17 August 2007, 21:29man värmer upp 10-15 min jogg o sen ökar man farten långsamt tills man springer så fort man bara kan. När man börjar bli riktigt trött och otrevligt andfådd så hittar man lagom en ganska lång backe som man springen uppför samtidigt som man ökar farten ytt
man värmer upp 10-15 min jogg o sen ökar man farten långsamt tills man springer så fort man bara kan. När man börjar bli riktigt trött och otrevligt andfådd så hittar man lagom en ganska lång backe som man springen uppför samtidigt som man ökar farten ytt