Quote from Funbeat user on 18 August 2007, 02:05Eller så upprepar du ett par gånger och kallar det intervallträning?
Eller så upprepar du ett par gånger och kallar det intervallträning?
Quote from Camilla Höög on 18 August 2007, 09:38Jag har inte orkat göra något maxpulstest. Jag tittar i stället på min högst uppnådda puls och bedömmer sedan om hur nära den är min maxpuls och matar sedan in ett uppskattat värde i klockan (se upp så du inte tar ett värde som uppstått pga. störningar fr
Jag har inte orkat göra något maxpulstest. Jag tittar i stället på min högst uppnådda puls och bedömmer sedan om hur nära den är min maxpuls och matar sedan in ett uppskattat värde i klockan (se upp så du inte tar ett värde som uppstått pga. störningar fr
Quote from Funbeat user on 18 August 2007, 10:15Hmmm.. Maxpulstestet låter ju rätt plågsamt men det är kanske värt ett försök 🙂 Fast, förresten, hur påverkas pulsen av vad man ätit, druckit och hur mycket man sovit innan och så? Räcker det att göra testet en gång eller skall man göra flera och ta med
Hmmm.. Maxpulstestet låter ju rätt plågsamt men det är kanske värt ett försök 🙂 Fast, förresten, hur påverkas pulsen av vad man ätit, druckit och hur mycket man sovit innan och så? Räcker det att göra testet en gång eller skall man göra flera och ta med
Quote from Funbeat user on 18 August 2007, 12:04Huvurvida du når maxpuls eller ej påverkas bland annat av hur noga du värmer upp. Slarvar man orkar man inte pressa sig så länge som krävs för att man ska nå maxpuls och man tvingas sluta i förtid. Gör testet, vänta ett par veckor och gör om det. Resultat
Huvurvida du når maxpuls eller ej påverkas bland annat av hur noga du värmer upp. Slarvar man orkar man inte pressa sig så länge som krävs för att man ska nå maxpuls och man tvingas sluta i förtid. Gör testet, vänta ett par veckor och gör om det. Resultat
Quote from Fredrik Närenfors on 18 August 2007, 22:15Det går inte att ta medelvärdet ifrån flera maxpulstest. Det säger ju sig själv per definition. Nä det högsta uppnådda värdet är naturligtivs det som är intressant.
Det går inte att ta medelvärdet ifrån flera maxpulstest. Det säger ju sig själv per definition. Nä det högsta uppnådda värdet är naturligtivs det som är intressant.
Quote from Funbeat user on 19 August 2007, 11:09Ahh, smart! Tackar.
Ahh, smart! Tackar.