Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelLandsvägs tävlingar
You need to log in to create posts and topics.

Vad finns de för tävligar på lvg i västsverige? Jag tycker de vore kul att testa på de. Inte för jag är speciellt snabb men ändå kul att testa på någon. Nån som har några bra tips?

// Kalle

Hisingen Runt,
Nationaldagsloppet
Kungsbacka Gran/Medio/Piccolo Fondo

Är de jag kommer på på rak arm.
Hisingen Runt finns under fliken "Tävlingar".

Skaffa tävlinglicens och kör en säsomg i "Sportklassen" innan du ger dig i kast med tävlingsklasserna.
SCF har en tävlingskalender på sin hemsida där alla tävlingar finns med.
Den är inte slutgiltig för 2008 innan April månad så du hinner träna.

jag tänkte också att sprotklassen skulle passa mig bra. Hur långa brukar tävlingarna vara och hur snabb måste man vara för att inte komma allt för långt efter??

Muttrar för mig själv: Tävlingar Anne Mari. Killen skrev tävlingar inte fjöslopp 😉

6-10 mils rodeo och du behöver bara vara lika snabb som de andra!
Tävlingar är väldigt olika mot motionslopp som du kommer märka.
Ibland går det fort och ibland sakta, ganska svårt att bedömma utan startfält och bana.

Du överlever säkert och om du får "b

Ja motionslopp har jag åkt några och vill testa att tävla. Men jag får väl träna på och sen delta i någon eller några tävlingar och se hur jag står mig. Nån måste ju komma sist...

Grandfondo Kungsbacka tycker jag du ska testa.

*r de ett motionslopp/tävling?? Är nog möjligt att de blir den.

Finns de nån cup??

Du har den sk veterancupen om du är minst 30 år fyllda. Delas in i åldersklasser. 12-13 tävlingar. Tempo, GP och linje. Mest tempo men även några etapplopp. Grangärde tex, tempo och GP på lördagen och linje på söndan.

Kan det vara något (H)