Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelLandsvägscykelweekend?
You need to log in to create posts and topics.

Han har faktiskt inte önskat sig det, jag tänkte det som en överraskning 🙂 hoppas det går hem bara!

Asch, kom ihåg lite illa. Men om han gillar att cykla och äta god mat tillsammans med dig så tror jag att han kommer att uppskatta det.
Bestäm en tidsrymd när ni ska ha gjort det, t ex innan 61-årsdagen.

Ankan: tack för tipset! Men jag tror att det denna gång lämpar sig bättre utan tävlingsinslaget 🙂

Österlen är väldigt fint - och man kan komplettera med Blekinge om man vill komma lite längre. Men på Österlen är det lite mycket bilar vissa tider (läs juli) så undvik det eller välj vägar därefter.
Sen måste jag säga att Västergötland har allt! Från Vät

Vilken fin present att ge bort. Kommer säkert uppskattas. Håller på Gotland som är en otroligt vacker Ö att cykla på ( är själv ö-bo på Öland, vilket givetvis påverkar mitt råd 😉 ).

Bra idé till present, det här ska jag garanterat ge min pappa nästa år..

Kul att ni gillar idén!

Ok, får kolla in Österlen och Västergötland också! Gotland har jag själv bott på i två år när jag pluggade på Tonsättarskolan där. Höll mig mest i Visby, men gjorde lite utflykter hit och dit (med bil) - och ja, det ÄR vackert! Så

Åland kanske?
http://www.fredrikshof.se/7353

Bjärehalvön är mycket fin. Likaså småvägarna på/runt Hallandsåsen.

Vill du ha närmare Stockholm är Västerås inte så tokigt att utgå ifrån. Norröver finns fina vägar mot Sala, Ramnäs, Engelsberg och Fagersta. En annan runda är t ex Surahammar sen ner mot

Som David redan sagt --> Bjäre (t+)

Fantastisk cykling på oändligt många små fina asfaltsvägar utan trafik och med möjlighet till allt från ren utsikts-, fikacykling till tuffa backpass.
Kan med fördel kombineras genom att besöka Cafe Nivå 128, Cafe Ki