Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Det finns ett antal olika varianter på pedaler, en del är avsedda för att användas på landsväg och andra i skogen. En variant som är avsedd för skogscykling heter SPD.

Det förefaller naturligt att lvg-pedal är en överlägsen lösning för lvg-cykel och att

Här har du en pedal som går lika bra på Mtb som på Racer.Shimano Pedal PD-A520

Många frågor om något som går att testa empiriskt.

Det är bara cykel, vi räddar inte liv. Prova och se vad som känns bäst.

Jag själv har använt SPD på min landvägsracer i många år utan några problem alls. Så att något annat klossystem skulle fungera (mycket) bättre har jag svårt att tro.

Apappapp!
Nu ska tävlingarna stannas efter varje vurpa eftersom att sjukvårdarna inte klarar sin uppgift. Vem vet det kan gälla ett skrubbsår, nyckelben eller några revben.
Alla ska ringa 112 också med sina mobiltelefoner, som ligger i bästa fall i bilen

jag är övertygad om att en landsvögspedal/-sko är överlägsen en MTB dito även när man cyklar i skogen, så länge man cyklar. kliver man av hojen så är de tämligen hala och värdelösa....

"cykla hårt" betyder bra tryck i pedalerna, har man inget tryck så k

Han skrev ju att den "i bästa fall" låg i bilen vid starten...

Jag tycker att det finns annat att hålla på med än att SMS:a och svara i telefon under tävlingar så den finns i bästa fall i bilen.

Jag är av åsikten att var sak har sin plats och det gäller även skor o pedaler.

Sedan att vissa tror att det finns en kon

Jag lvg-cyklar både med SPD(PD-A520)
BILD:http://cyclecomponents.com/images/artiklar/SHPDA520.jpg

och SPD-SL(PD-7810)
BILD:http://cyclecomponents.com/images/artiklar/SHPD7810.jpg

Med bra skor med tillräckligt styv sula märks det inte att klossen är min