Quote from Guest on 30 October 2008, 15:42Hejhej!
Jag har fått klartecken att göra en LASEK-operation (dvs ögonlaser) och undrar nu om det är någon här på funbeat som har gjort en sådan eller en LASIK?
Om så är fallet skulle jag vilja veta en massa! Hur ont gjorde det? Hur lång tid tog det inna
Hejhej!
Jag har fått klartecken att göra en LASEK-operation (dvs ögonlaser) och undrar nu om det är någon här på funbeat som har gjort en sådan eller en LASIK?
Om så är fallet skulle jag vilja veta en massa! Hur ont gjorde det? Hur lång tid tog det inna
Quote from Funbeat user on 30 October 2008, 15:52Vid vanliga laserbehandlingar så blir man helbländad utan att det gör direkt ont.
Laser ger en viss "värmekänsla", men absolut inget som gör ont.
Nu har jag "endast" fått några tusen laserskott och kan endast svara på hur jag har upplevt laserbehandling.
Vid vanliga laserbehandlingar så blir man helbländad utan att det gör direkt ont.
Laser ger en viss "värmekänsla", men absolut inget som gör ont.
Nu har jag "endast" fått några tusen laserskott och kan endast svara på hur jag har upplevt laserbehandling.
Quote from Funbeat user on 30 October 2008, 16:20Jag ska oxå förhoppningsvis göra en Lasek, den 19/11 om allt går som det ska, efter sista kontrollen utan att ha haft linser i 2 veckor, så jag vill jag gärna oxå veta allt om hur det är efter en sådan behandling:D!
Jag ska oxå förhoppningsvis göra en Lasek, den 19/11 om allt går som det ska, efter sista kontrollen utan att ha haft linser i 2 veckor, så jag vill jag gärna oxå veta allt om hur det är efter en sådan behandling:D!
Quote from Funbeat user on 30 October 2008, 17:42Jag har inte själv gjort operationen men min mamma gjorde en i fjol för att få bättre syn och slippa glasögonen. Hon säger att det är det bästa hon någonsin gjort! Visserligen hade hon VÄLDIGT ont de första dagarna och fick använda solglasögon länge för ö
Jag har inte själv gjort operationen men min mamma gjorde en i fjol för att få bättre syn och slippa glasögonen. Hon säger att det är det bästa hon någonsin gjort! Visserligen hade hon VÄLDIGT ont de första dagarna och fick använda solglasögon länge för ö
Quote from Funbeat user on 30 October 2008, 18:52en på mitt jobb gjorde också någon form av laserbehandling på ögonen..ena belv perfekt, det andra sämre än förut..men han skulle få göra om det gratis...
en på mitt jobb gjorde också någon form av laserbehandling på ögonen..ena belv perfekt, det andra sämre än förut..men han skulle få göra om det gratis...
Quote from Jan Lundquist on 30 October 2008, 19:36Springer du snabbare eller längre då?
Usch nu var jag tyken men tråden passar inte i löpgruppen tycker jag.
Springer du snabbare eller längre då?
Usch nu var jag tyken men tråden passar inte i löpgruppen tycker jag.
Quote from Funbeat user on 30 October 2008, 20:28Stina: Nej jag vet att den inte passar i löpgruppen, men inte i "så funkar funbeat" eller "skador" heller eller någon annan grupp där man når så pass många, sorry...
Och nej, jag springer varken snabbare eller längre men hellre i regn än med glasögon (var
Stina: Nej jag vet att den inte passar i löpgruppen, men inte i "så funkar funbeat" eller "skador" heller eller någon annan grupp där man når så pass många, sorry...
Och nej, jag springer varken snabbare eller längre men hellre i regn än med glasögon (var
Quote from Funbeat user on 30 October 2008, 20:37I "Prat" passar det mesta.....
I "Prat" passar det mesta.....
Quote from Funbeat user on 30 October 2008, 20:39Ja, Maria. Det har du faktiskt rätt i. Fick bara för mig att det var fler med i denna gruppen, vilket jag nu ser inte alls är sant.
Ja, Maria. Det har du faktiskt rätt i. Fick bara för mig att det var fler med i denna gruppen, vilket jag nu ser inte alls är sant.
Quote from Funbeat user on 30 October 2008, 20:46Hon är fortfarande något ljuskänsligare än före operationen. Men det är obetydligt. Hennes mörkerseende har hon inte sagt något om, annat än att hon ser mycket bättre när hon kör bil i mörker - särskilt om det regnar samtidigt. Då blir det ju mycket refle
Hon är fortfarande något ljuskänsligare än före operationen. Men det är obetydligt. Hennes mörkerseende har hon inte sagt något om, annat än att hon ser mycket bättre när hon kör bil i mörker - särskilt om det regnar samtidigt. Då blir det ju mycket refle