Quote from Funbeat user on 30 October 2008, 20:48Skyll på synen 😉
Jag önskar mig fö. också en dylik operation.
Lycka till!
Skyll på synen 😉
Jag önskar mig fö. också en dylik operation.
Lycka till!
Quote from Fredric Lagerström on 30 October 2008, 21:01Helt oki att det ligger i löpgruppen tycker jag. Hård löpning tär på synen enl min uppfattning. Ser alltid suddigt efter ett hårt pass.l Ärligt!
Helt oki att det ligger i löpgruppen tycker jag. Hård löpning tär på synen enl min uppfattning. Ser alltid suddigt efter ett hårt pass.l Ärligt!
Quote from Elias Engqvist on 30 October 2008, 21:04Apapap - enl. senaste Runners World så får man bättre syn (eller var det mörkersyn?) av att löpträna!
Apapap - enl. senaste Runners World så får man bättre syn (eller var det mörkersyn?) av att löpträna!
Quote from Fredric Lagerström on 30 October 2008, 21:12Christer, kolla upp fakta! Ut o spring!
Vadå apapapa ?
Christer, kolla upp fakta! Ut o spring!
Vadå apapapa ?
Quote from Elias Engqvist on 30 October 2008, 21:15Jodu Aadu, jag var nyss ute o sprang i regnet, mörkret, blåsten o kylan. (Jag måste ha haft dåliga kläder)
Jag såg ganska bra. Jag har f.ö sprungit i c:a 30 år så jag undrar om jag varit blind annars?
Nä, man kanske inte ska tro på allt som står i tidn
Jodu Aadu, jag var nyss ute o sprang i regnet, mörkret, blåsten o kylan. (Jag måste ha haft dåliga kläder)
Jag såg ganska bra. Jag har f.ö sprungit i c:a 30 år så jag undrar om jag varit blind annars?
Nä, man kanske inte ska tro på allt som står i tidn
Quote from Fredric Lagerström on 30 October 2008, 21:24Jag tog upp det här med min optiker. Han sa bland annat: Aadu, vid din ålder kan det bli såhär. Alltså, ögats förmåga att focusera är beroende av energi, bränner man energin i spåret så ser man suddigt. Det har nästan blivit rutin här hemma:
Jag kommer
Jag tog upp det här med min optiker. Han sa bland annat: Aadu, vid din ålder kan det bli såhär. Alltså, ögats förmåga att focusera är beroende av energi, bränner man energin i spåret så ser man suddigt. Det har nästan blivit rutin här hemma:
Jag kommer
Quote from Elias Engqvist on 30 October 2008, 21:25Ojdå, det var värre än jag trodde - det har jag aldrig hört talas om förut. Men det som stod i RW avsåg nog lite mer långsiktigt.
Ojdå, det var värre än jag trodde - det har jag aldrig hört talas om förut. Men det som stod i RW avsåg nog lite mer långsiktigt.
Quote from Funbeat user on 30 October 2008, 21:29Det handlar om lågt blodsocker som ändrar form på ögat och därmed ändras brytningen i ögat.
Jag vet, har det allt som oftast.
Det handlar om lågt blodsocker som ändrar form på ögat och därmed ändras brytningen i ögat.
Jag vet, har det allt som oftast.
Quote from Funbeat user on 30 October 2008, 23:24Jag har gjort LASEK/Elsa dvs slipning av hornhinnan, inte där man hyvlar bort översta delen av den och slipar under dvs man skär inte i ögat. Man löser upp översta skiktet på hornhinnan, epitelet (återbildas efter 48h), och slipar ytan på hornhinnan.
Jag
Jag har gjort LASEK/Elsa dvs slipning av hornhinnan, inte där man hyvlar bort översta delen av den och slipar under dvs man skär inte i ögat. Man löser upp översta skiktet på hornhinnan, epitelet (återbildas efter 48h), och slipar ytan på hornhinnan.
Jag
Quote from Camilla Höög on 31 October 2008, 12:59Jag valde istället att göra en ICL-operation, dvs. lägga in en extra lins under hornhinnan. Reversibelt, ingen smärta, perfekt syn, fungera även för kraftiga synfel.
Det är en mer kostsam operation än laser (37000 kr kostade det), men jag tycker det känns
Jag valde istället att göra en ICL-operation, dvs. lägga in en extra lins under hornhinnan. Reversibelt, ingen smärta, perfekt syn, fungera även för kraftiga synfel.
Det är en mer kostsam operation än laser (37000 kr kostade det), men jag tycker det känns