Quote from Guest on 10 September 2008, 11:39Har nyligen börjat äta levaxin. (8mån) Har inte märkt någon skillnad i träningen, men vilopulsen har gått upp. Beror detta på levaxinet?
Har nyligen börjat äta levaxin. (8mån) Har inte märkt någon skillnad i träningen, men vilopulsen har gått upp. Beror detta på levaxinet?
Quote from Elias Engqvist on 10 September 2008, 11:49Patient-FASS:
Levaxin ger inga egentliga biverkningar, men vid överdosering eller för snabb dosökning kan t ex hjärtklappning, diarré, huvudvärk, darrningar eller nervositet uppträda. Överkänslighets-reaktioner kan förekomma.(http://www.fass.se/LIF/prod
Patient-FASS:
Levaxin ger inga egentliga biverkningar, men vid överdosering eller för snabb dosökning kan t ex hjärtklappning, diarré, huvudvärk, darrningar eller nervositet uppträda. Överkänslighets-reaktioner kan förekomma.
Quote from Funbeat user on 10 September 2008, 12:05Kollade på länken och det stog inget om att pulsen påverkas. Ja, förutom då vid överkonsumering. Kollar mina värden relelbundet och det är helt okej. Beror nog på något då. Men tack för tipset.
Kollade på länken och det stog inget om att pulsen påverkas. Ja, förutom då vid överkonsumering. Kollar mina värden relelbundet och det är helt okej. Beror nog på något då. Men tack för tipset.
Quote from Funbeat user on 10 September 2008, 12:11Vid underfunktion av sköldkörteln så är låg puls ett vanligt symptom.
Därför är det inte konstigt att pulsen nu höjs när du återställt nivåerna av sköldkörtelhormon i kroppen.
Helt naturligt alltså.
Vid underfunktion av sköldkörteln så är låg puls ett vanligt symptom.
Därför är det inte konstigt att pulsen nu höjs när du återställt nivåerna av sköldkörtelhormon i kroppen.
Helt naturligt alltså.
Quote from Jan Lundquist on 10 September 2008, 12:41Undrar hur låg min puls varit då... Jag mätte i natt och hade lägst 38 i puls. Jag har ätit levaxin i 5 år för underfunktion i sköldkörteln.
Undrar hur låg min puls varit då... Jag mätte i natt och hade lägst 38 i puls. Jag har ätit levaxin i 5 år för underfunktion i sköldkörteln.
Quote from Funbeat user on 10 September 2008, 12:48Om man upptäckt din hypothyreos tidigt är det inte säkert att din puls sjunkit alls under sjukdomstiden.
Men det är ett ganska vanligt symptom utan att alla drabbas.
Om man upptäckt din hypothyreos tidigt är det inte säkert att din puls sjunkit alls under sjukdomstiden.
Men det är ett ganska vanligt symptom utan att alla drabbas.
Quote from Funbeat user on 10 September 2008, 13:28Stina: Nu vet inte jag hur du mätte men det är inte vilopulsen du får fram om du mäter medan du sover.
Stina: Nu vet inte jag hur du mätte men det är inte vilopulsen du får fram om du mäter medan du sover.
Quote from Funbeat user on 10 September 2008, 15:26Om vilopulsen ökar, kanske maxpulsen också gör det?
Om vilopulsen ökar, kanske maxpulsen också gör det?
Quote from Funbeat user on 10 September 2008, 15:29Tror jag inte.
Tror jag inte.
Quote from Jan Lundquist on 10 September 2008, 17:07Då är min vilopuls samma som jag har på soffan. Där har jag mätt upp 48 bpm och det var ungefär vad jag hade när jag vaknade:
http://www.funbeat.se/training/show.aspx?TrainingID=2359703
Då är min vilopuls samma som jag har på soffan. Där har jag mätt upp 48 bpm och det var ungefär vad jag hade när jag vaknade:
http://www.funbeat.se/training/show.aspx?TrainingID=2359703