Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningLidingö!
You need to log in to create posts and topics.

Många som ska springa i september? Användbara tips från den erfarne? Här är ont om kuperad terräng att träna i, tyvärr.. men distansen i sig ska jag nog hinna känna på!

Av din bild att döma har du ju monsterbackar runtomkring dig:-) Förra året fick jag pga löparkna träna minimalt.Testade då att köra backintervaller och det fungerade utmärkt (vann ju inte loppet men blev nöjd med resultatet).Så har du bara 1 backe som tar

Cykla till Åkulla och spring där. Varva ner genom att cykla hem. 🙂

Jag ska vara med, ska bli riktigt kul! 😀 Har min appa som personlig tränare, han var en grym löpare "i sina yngre år". (H)

Lite backar finns det alltid, det gäller bara att hitta dem 😀 Dom behöver inte alls vara långa utan bara finnas i vägen så du tappar rytm.

Stalltipset från mig är att spara krafter till sista milen så du kan göra tre lika snabba milar. Är du slut vid 20

Gör du Lidingöloppet i 5min tempo,då är du grym och tar dig in bland top 100 på damsidan och kommer att få en fin silvermedalj....

silvermedalj, jag säger då det.. 🙂 hade varit lite coolt förstås.

jag fegar och ska bara ta mig runt 15 km banan. har endast sprungit tjejloppet tidigare och det räckte till, sista milen är inte alls att leka med. hade som plan på att springa på 5 min/km men det var bara att glömma. =) så gå inte ut med allt för höga må

Är det möjligt att göra en ok tid i loppet även om man inte har någon tid så man seedas till en bra startgrupp? Eller blir det för mycket folk "i vägen"? Jag tror att jag skulle kunna klara loppet på medaljtid, men någon som jag nämnde det för menade att

har ingen koll! kanske någon av medpratarna vet - vilka lopp som räknas för seedning, till exempel?