Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

12

Någon som har erfarenhet av tjejloppet?
Hur är banan? Kan någon ge lite tips och råd samt vad ni har sprungit på för tid?
Kanske någon i Göteborgsområdet som vet om banan påminner om Skatås milen?

Ja alla tips och råd mottages.

Jag sprang tjejloppet förra året. Banan är mycket kuperad med många backar. Vissa är mycket branta.
Man startar på ett gärde och sen går banan ihop och genom en bit skog. Där fick jag gå eftersom det ändå var för trångt för att springa. Men efter det gick

Låter som det kommer bli intressant!
Just det där med backarna är jag nyfiken på, jag (skryt) kände mig som att jag var relativt stark i Tjejmilens små backar, där tog jag in på folk ... lite grann 😉 Men på väg upp för en stilllastående rulltrappa vid K

Kringarrangemanget har jag inget att klaga på. Man parkerade vid en idrottsplats. Där var det mässa med massor av grejer man kunde handla o kolla på. Där fanns också toaletter. Kön var mycket lång men det gick undan så det var inga problem. Sen fick man g

Se det inte så negativt! Det är tråkigt om man får ryggont och sånt men det händer. Då är det en seger att fullfölja.
Jag hade som mål att ta Tjejmilen under timmen nu, men när jag varit sjuk veckan före så känner jag att jag får nöja mig med att dragit ö

Samtidigt som träning stärker immunförsvaret om man äter rätt, vilar och återhämtar sig rätt.

Tack Sandra för ditt inlägg.
Jag har förstått att det är en kraftig backe vid 5km (Aborrbacken) som tar sugen ur många.
Någon som har bra tips om löpteknink i branta backar?

Aborrbacken är brant i början men flackar ut ganska snabbt. Ta det riktigt lugnt i början (korta steg) så springer du om många i slutet 🙂

Malla: Löpteknik i backe - titta uppåt, försök hålla tekniken, rätt höga knän, tänk på armarna. Sen kan man försöka "åla" sig upp lite med hjälp av rumpmusklerna också!

12