Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningLIDINGÖ TJEJLOPP
You need to log in to create posts and topics.

Hej är desperat!Är en otränad tjej som ska vara med i Lidingötjejlopp. Har tränat 2 veckor nu och har bara 3 veckor kvar. Känns ju omöjligt att klara springa 10km på så kort tids förberedelse.
Är det någon som har bra tips på hur jag bäst kan förbereda mi

Får man fråga lite fint varför du måste springa loppet om du är otränad?

Låter dumt i min hjärna.

Med tanke på att du tränat två veckor redan så är det väldigt lite antecknat i din FB-kalender 😉
Hur långt orkar du springa kontinuerligt nu?

Annars är väl tidsgränsen satt så att man ska kuna gå runt i värsta fall?

När jag var med i LTL för två år sedan hade jag tränat sammanlagt 10 km och det var under juli i samma år. Jag åkte dit med inställningen att det får gå så gott det går. Och jag nådde mitt mål att ta mig runt på 70 minuter. Det gjorde jag med omväxlande g

Tack för svaret!

Jo, jag ställer upp för det har blivit en morot för mig att komma igång att motionera.
Nej, jag kommer inte att sluta efter loppet.
Trots att jag inte hållit på mer än vad jag angivit så börjar jag tycka att det är skönt!

Glömde nämna att jag upptäckte FB igår, därför finns det inget antecknat.
Jag orkar väl springa kontinuerligt ca 4km...

Allvarligt talat tycker jag att det låter idiotiskt att springa ett millopp i terräng om tre veckor ifall du nu inte orkar springa mer än 4 km.

Som gjort för att gå sönder.

Kul att du börjat springa (t+)

Gör som Stina, gå uppför och stå på nerför. Det tjänar du på i längden.

Jack: Det beror väl på hur hon gör? Varva jogg med gång så kommer hon inte gå sönder. I synnerhet inte om hon får till 3 pass i veckan fram tills des

jag sprang tjejloppet för 3 år sedan och fick samma tipas av alla och det var att gå i alla uppförsbackarna. de suger så fruktansvärt mycket kraft ur benen.
försök att ta det jättelugnt i början och inte springa med i alla andras tempo, kan vara svårt at