Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

12

Felet är mitt. Jag kan räkna men tyckte den behövde ett smeknamn.

Hur laddar man med näring inför ett lopp som går så tidigt på dagen?
I vanliga fall brukar jag äta en ganska stadig frukost och sen småäta mer o mer lättsmälta grejer.
Är det nån som har några bra tips?

Nu vet jag inte hur dags starten är men i alla de längre lopp jag sprungit och där intensitetsnivån då är lite lägre än på maraton äter jag en hygglig frukost som är avslutad senast en timme innan loppet. Jag tror att jag startat som tidigast mellan sex o

Starten går klockan 9. Det här loppet är ju 26 km, så det går ju rätt mycket snabbare än Mackans lopp.
Men jösses, Carbonara EN timme innan! Jag behöver tips från folk med lite klenare mage än Mackan tror jag... 🙂

Aha, det var halvan. Då skulle jag käka en helt vanlig frukost mellan halv sex och sex och sen klonka i mig lite carboloader mellan sex och nio. Det brukar fungera bra för mig.

Min mage brukar fungera rätt bra om jag håller mig till att äta sånt jag test

Brukar inte köra på så mycket pulver men nu är nog det bästa knepet. Jag startar dagen med den vanliga frukosten men i ev lite mindre mängd. Ska genast köpa hem Carboloader och testa.

Sov så länge som möjligt och ät en flapjack på väg till starten samt drick en flaska vatten med resorb och dextrosol i, räcker gott och väl.

12