Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningLidingöloppet: Enervitpaket
You need to log in to create posts and topics.

12

Hur många anmälde sig för det? Jag gjorde det, tydligen utan att veta vad jag gjorde 😀
Jag trodde det innebar att jag fick "det vanliga" paketet med några geler och ett rör G2 och lite förgodis och eftergodis när jag hämtade nummerlappen, och sedan kunde

Jag har också problem. Jag är så långsam att jag får kämpa länge innan första depån. Över 2 timmar ska jag klara mig utan vatten. Sötsaker lär jag ha i fickorna men inte vatten. Jag hatar att bära med mig vatten.

Gud vet om jag klarar loppet överhuvudtag

Jag förstår inte riktigt, Susse. Det finns ju gott om vätskekontroller. 🙂 Kolla här:

Vätskekontrollerna på 30km-banan serverar preliminärt drycker och tilltugg i nedanstående ordning:
Vid 30 km-starten, Koltorp: Sportdryck och vatten.
24,5 km från måle

Aha! Då har jag missuppfattat! Jag trodde det bara fanns depåer vid etapperna dvs dit man måste hinna inom en viss tid.

Nix, du kan äta och dricka för fullt! 🙂

Härligt!

Nej så illa är det inte.
15 km utan vatten, aldrig i livet!
Det jag funderat på är vad jag vill ha med utöver vad som finns där, vill jag ha extra vatten, G2-tabletter, geler. Sånt där som är bra när det känns som om man ska dö ... vilket inte alltid intr

Jag tycker att det är lite för glest mellan de vanliga depåerna. Det vore mycket bättre att ha en depå ungefär var tredje km.

Jo jag har kört en del med "drick var 15e minut" och riktigt så fort springer jag inte 5 km terräng ... (#) Därav funderingar på att ha med en eller två perfektaflaskor vatten.

drick var 15e minute är bra - ta med de små flaskor ( 2 i alla fall) borde räcka ( i vätskebälte) 3 mil är lång.

12