Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningLidingöloppet 15 eller 30?
You need to log in to create posts and topics.

12

Har tänkt springa Lidingöloppet 15 km på lördag, och göra resten av halvklassikern under 2015. Men nu känner jag att 15 km klarar jag lätt, 30 är däremot en utmaning. Men är det orealistiskt när min längsta distans hittills är 15 km? Springer ca 3 ggr i v

Det är ju alltid svårt att svara för andra, men LL 30 är helt klart en riktigt tuff tremilare. Dessutom är det så att du får ingen Halvklassiker om du springer den långa, du måste springa LL 15. Fast det kanske du visste?..

Jo det förstod jag. Tänkte då satsa på klassikern istället och köra fulla sträckan på alla lopp. 🙂

Efter 20 km är det branta backar, har du inte sprungit mer än 15 tidigare så skulle jag inte ge mig på det.

Gå i de brantaste backarna och sänkt tempot en aning för övrigt. Var positiv och räkna med träningsvärk! 🙂

"Reptider
I Lidingöloppet 30 km har vi maxtider. Det innebär att man måste passera en viss plats på banan före vissa klockslag(reptider). Lyckas man inte med det och man kommer efter repdragningen, får man snällt kliva av banan och bryta sitt lopp.

På f

Jag är övertygad om att du _klarar_ LL30 om du lätt springer 15km idag.
MEN, och det är ett stort men, om du inte har sprungit längre än 15km och ger dig på dubbla sträckan så är risken att du drar på dig någon skada.

Fundera på om det är värt att geno

Ja, det är stor skillnad att springa 15 och 30 km. Jag tror det blir tufft att springa 30 km med bara 3 löppass per vecka. Men om du har som mål att bara ta dej runt, så går det. Men se till att ta lite gångpauser, redan från början. Det tjänar man mycket

Har bestämt mig för att satsa på 30km loppet. Risken finnsju tyvärr att jag drar på mig en skada. men för att undvika det ska jag ta det lugnare än jag egentligen vill. Startar 13:20 så reptiderna ska inte vara något problem. 🙂 Rapport kommer väl efte

Lycka till! Och njut av loppet, det är ett av de roligaste jag sprungit!

12