Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

En fråga om banan: i vilken riktning löper man?

Har aldrig löpt i Gammliaskogen, känner således inte till stigarna så bra! Den här slingan följer alltså inget riktigt spår? Tänkte om man vill provlöpa den.

Hej! Man löper banan motsols och det kommer till nästan 100 % gå på själva spåret men inte följa ex: SM-spårets dragning eller 3,7:ans dragning såsom det normalt löps. Som ni kan se kommer det till exempel vara så att ni kommer springa stora delar av 3,7:

Angående seedningstider. Jag sprang LOT i linköping. Kom under 49 min vilket skulle vara startgrupp 4. Supernöjd! Skickade in resultat och fick tillbaka att jag hamna i grupp 5! Påpekade det och fick då till svar att grupp 3 och 4 var fulla! Så mycket för

Det var inte riktigt bra! Dels för att det är svårt att seeda på så många andra sätt än dessa lopp, och dels för att de gör reklam för loppen som om de vore seedningslopp!?
Själv är jag redan i den grupp jag önskar, men tråkigt för dem som inte är det!

Oj, det verkar mindre kul. Jag som tänkte satsa på grupp 3-4. Loppen garanterar ju uppseedning säger de, men kanske inte till "rätt" led...

Tråkigt.

http://www.lidingoloppet.se/sv/LLonTour/Orter/Umea/ här står det även vilka seedningstider som gäller.

Är det ett lopp bara för de som vill bli seedade eller...?

Nej, det är för alla. 5 km är inte seedande alls.

vädret den 23:dje är inte att leka med just nu (15mm regn och åska)

men klart.se har varit kass den hära sommaren (iaf norrlandskusten)

det blev 4.98 på min gps åxxå 🙂

frågan är dock hur det kommer att funka med bilparkering "på" grusplanen man springer över efter 100 meter!!!! (kan bli trångt där)