Quote from Funbeat user on 29 December 2010, 13:51Nu har jag inga planer på att springa LL, och om jag hade det skulle jag inte ha problem med att starta oseedad. Men efter allt snack som var t ex här inför LL 2010 (folk som fått svar att LL fått in deras tider, men som sen inte fick info om seeding, och
Nu har jag inga planer på att springa LL, och om jag hade det skulle jag inte ha problem med att starta oseedad. Men efter allt snack som var t ex här inför LL 2010 (folk som fått svar att LL fått in deras tider, men som sen inte fick info om seeding, och
Quote from Jonny Persson on 29 December 2010, 14:00Båda dina formuleringar var bra Annelie.
En arrangör som jag gillar är Boston Marathon. Där ska man ange verifierbart resultat vid anmälan och kan fram till ett visst datum uppdatera informationen om man gjort ett bättre resultat. Efter detta datum blir
Båda dina formuleringar var bra Annelie.
En arrangör som jag gillar är Boston Marathon. Där ska man ange verifierbart resultat vid anmälan och kan fram till ett visst datum uppdatera informationen om man gjort ett bättre resultat. Efter detta datum blir
Quote from Funbeat user on 29 December 2010, 14:01Jag känner faktiskt inte igen den bilden. Däremot var det en del protester ifrån personer dom glömt eller missat att seedning är i mån av plats och kom in med sina äskanden väldigt sent. Några verkade prata till sig en seedning, andra inte.
Däremot kan j
Jag känner faktiskt inte igen den bilden. Däremot var det en del protester ifrån personer dom glömt eller missat att seedning är i mån av plats och kom in med sina äskanden väldigt sent. Några verkade prata till sig en seedning, andra inte.
Däremot kan j
Quote from Funbeat user on 29 December 2010, 14:09Marcus, jag föredrar att träna istället för att fara land och rike runt för att leta upp seedningslopp. Ta tex Göteborgsvarvet, det lutar åt att jag måste springa en halvmara i februari i Skövde för att få bra grupp (givet förstås att träningen ger result
Marcus, jag föredrar att träna istället för att fara land och rike runt för att leta upp seedningslopp. Ta tex Göteborgsvarvet, det lutar åt att jag måste springa en halvmara i februari i Skövde för att få bra grupp (givet förstås att träningen ger result
Quote from Jonny Persson on 29 December 2010, 14:13Saxat från LL:
"Seedningsregler:
Uppge meriter från tidigare löpartävlingar. Resultatet får vara max 2 år gammalt och sträckan minst 10 km långt.
Notera meriten enligt denna modell tack:* Tävlingens namn
* År
* Banlängd
* Tid
* Samt
Saxat från LL:
"Seedningsregler:
Uppge meriter från tidigare löpartävlingar. Resultatet får vara max 2 år gammalt och sträckan minst 10 km långt.
Notera meriten enligt denna modell tack:
* Tävlingens namn
* År
* Banlängd
* Tid
* Samt
Quote from Funbeat user on 29 December 2010, 14:16Marcus, jag refererade till Göteborgsvarvet, som inte heller går ut med tider.
Oavsett tycker jag det vore bättre om man fick reda på vilka tider som gäller, så man kunde koncentrera sig mer på själva loppet och träningen inför det.
Marcus, jag refererade till Göteborgsvarvet, som inte heller går ut med tider.
Oavsett tycker jag det vore bättre om man fick reda på vilka tider som gäller, så man kunde koncentrera sig mer på själva loppet och träningen inför det.
Quote from Jonny Persson on 29 December 2010, 14:23OT
Magnus: Fast Göteborgsvarvet har ju faktiskt också vissa seedningsregler som gäller för andra lopp.
"Distanser som är seedningsgrundande för löpare enligt punkt 2 ovan, gäller tävlingar med följande kontrollmätta distanser:
Lopp/Distans Tid
10 km
OT
Magnus: Fast Göteborgsvarvet har ju faktiskt också vissa seedningsregler som gäller för andra lopp.
"Distanser som är seedningsgrundande för löpare enligt punkt 2 ovan, gäller tävlingar med följande kontrollmätta distanser:
Lopp/Distans Tid
10 km
Quote from Funbeat user on 29 December 2010, 14:25Javisst, men de där tiderna säger inget om vilket grupp man hamnar i.
(Jag hoppas och tror att TS accepterar vår utvikning... 😉 )
Har bägge loppen en fast gräns per grupp, eller hur gör man?
Javisst, men de där tiderna säger inget om vilket grupp man hamnar i.
(Jag hoppas och tror att TS accepterar vår utvikning... 😉 )
Har bägge loppen en fast gräns per grupp, eller hur gör man?
Quote from Jonny Persson on 29 December 2010, 14:43Jag förutsätter att dom har ett fast antal startande per grupp. Inte en fast gräns. Men i och med ATT dom seedar så har du ju iaf möjlighet att själv påverka var du hamnar. Det blir ditt val och inte någon annans godtyckliga. Väljer du att träna stenhårt
Jag förutsätter att dom har ett fast antal startande per grupp. Inte en fast gräns. Men i och med ATT dom seedar så har du ju iaf möjlighet att själv påverka var du hamnar. Det blir ditt val och inte någon annans godtyckliga. Väljer du att träna stenhårt
Quote from Funbeat user on 29 December 2010, 14:49Om jag kunde springa milen på 32 min, hade jag inte anmält mig till Lidingöloppet! (H)
Om jag kunde springa milen på 32 min, hade jag inte anmält mig till Lidingöloppet! (H)