Quote from Guest on 29 May 2011, 10:26Jag har tänkt försöka mig på LL i höst, och tycker att det ska bli spännande, eftersom det är helt ny mark för mig.
Att följa ett program skulle kännas tryggt eftersom både distansen och underlaget är helt nytt i tävlingssammanhang. Bekymret är att de pr
Jag har tänkt försöka mig på LL i höst, och tycker att det ska bli spännande, eftersom det är helt ny mark för mig.
Att följa ett program skulle kännas tryggt eftersom både distansen och underlaget är helt nytt i tävlingssammanhang. Bekymret är att de pr
Quote from Funbeat user on 29 May 2011, 10:36Jag skulle valt tretimmars-programmet och anpassat farten, då tror jag att du får en riktigt bra grund för att kunna göra ett bra lopp. Gedigen distansträningen (gärna i kuperad terräng, så klart) är grunden för att lyckas.
Jag skulle valt tretimmars-programmet och anpassat farten, då tror jag att du får en riktigt bra grund för att kunna göra ett bra lopp. Gedigen distansträningen (gärna i kuperad terräng, så klart) är grunden för att lyckas.
Quote from Funbeat user on 29 May 2011, 11:15Sylvia, har sett program för 3tim 30 någonstans, hör av mig när jag ser det igen ok.
Trevlig helg!
Sylvia, har sett program för 3tim 30 någonstans, hör av mig när jag ser det igen ok.
Trevlig helg!
Quote from Funbeat user on 29 May 2011, 11:19Springer inte du maraton, Sylvia? Då är det ju bara att kötta på om du vill "klara" loppet.
Varför inte försöka träna efter 3-timmarsprogrammet i alla fall? Det kanske blir lite tufft att springa LL på 3 timmar, men det kan gå (om du vill).
Springer inte du maraton, Sylvia? Då är det ju bara att kötta på om du vill "klara" loppet.
Varför inte försöka träna efter 3-timmarsprogrammet i alla fall? Det kanske blir lite tufft att springa LL på 3 timmar, men det kan gå (om du vill).
Quote from Funbeat user on 29 May 2011, 11:50Jag är inne på att titta på 3-timmarsprogrammet och modifiera. Mitt mål är att komma under 3:20. Eller iaf nära 😉
Skulle tro att det är vad som fungerar för dig också.
Jag är inne på att titta på 3-timmarsprogrammet och modifiera. Mitt mål är att komma under 3:20. Eller iaf nära 😉
Skulle tro att det är vad som fungerar för dig också.
Quote from Catharina Brattlin on 29 May 2011, 11:53OK, Simon, Du tänker ungefär som jag då. Kollade lite på vilka farter som "ska till" på det olika passen och de verkar ju iofs inte helt omöjliga. På asfalt. (H)
Shamala, hittar Du det så kan jag åtminstone jämföra?
Jo, Magnus, det gör jag iofs, och det
OK, Simon, Du tänker ungefär som jag då. Kollade lite på vilka farter som "ska till" på det olika passen och de verkar ju iofs inte helt omöjliga. På asfalt. (H)
Shamala, hittar Du det så kan jag åtminstone jämföra?
Jo, Magnus, det gör jag iofs, och det
Quote from Funbeat user on 29 May 2011, 12:19Tror jag använde SmartCoach för halvmara, med extralånga långpass, och försökte tänka på att lägga mer i backig terräng. Satsade väl egentligen mest på Tjejmilen, och sedan ladda om för Lidingö. Tror jag ska flytta om prioriteringarna i år, kanske ha Balt
Tror jag använde SmartCoach för halvmara, med extralånga långpass, och försökte tänka på att lägga mer i backig terräng. Satsade väl egentligen mest på Tjejmilen, och sedan ladda om för Lidingö. Tror jag ska flytta om prioriteringarna i år, kanske ha Balt
Quote from Funbeat user on 29 May 2011, 12:40Vill bara inflika att jag tycker det är kul att det blir fler tjejer/damer som springer K30 istället för "officiella tävlingsdistansen för kvinnor" dvs 10 km.
Vill bara inflika att jag tycker det är kul att det blir fler tjejer/damer som springer K30 istället för "officiella tävlingsdistansen för kvinnor" dvs 10 km.
Quote from Catharina Brattlin on 29 May 2011, 12:48Tack Lingling. Jag försöker, som sagt, att följa 3-timmarsprogrammet och ser. Lite modifieringar kan ju inte skada.
Jag har bara fyra lopp inplanerade i år, och av dem är det LL och Bromölla Marathon kvar.
Magnus, tjejlopp springer inte jag. Tyvärr ble
Tack Lingling. Jag försöker, som sagt, att följa 3-timmarsprogrammet och ser. Lite modifieringar kan ju inte skada.
Jag har bara fyra lopp inplanerade i år, och av dem är det LL och Bromölla Marathon kvar.
Magnus, tjejlopp springer inte jag. Tyvärr ble
Quote from Funbeat user on 29 May 2011, 13:01Lidingö Tjejlopp är iofs bra träning att ha sprungit, då vet man vad som kommer på slutet ...Men det jag kände förra året var att jag behövt springa mer backe. Den årliga sejouren i Skåne är backarna rätt få, och här hemma så allt jag behöver åka bil till
Lidingö Tjejlopp är iofs bra träning att ha sprungit, då vet man vad som kommer på slutet ...Men det jag kände förra året var att jag behövt springa mer backe. Den årliga sejouren i Skåne är backarna rätt få, och här hemma så allt jag behöver åka bil till